Люис Хамилтън спечели безпроблемно в Гран при на Унгария. Надпреварата на пистата Хунгароринг напомни за близките времена, когато битките се водеха между пилотите на Ферари и Макларън, тъй като на втора позиция зад Хамилтън се нареди финланският пилот на Скудерията, Кими Райконен.
Пилотът на Макларън постигна първата си победа за сезона, с което реално постигна поставената си цел за 2009 година. След като бе видял как се представя болидът им на фона на конкуренцията, Хамилтън бе казал, че през настоящия сезон иска поне веднъж да победи Дженсън Бътън с Браун GP.
Последен на подиума остана Марк Уебър с Ред Бул, който изпревари във временното класиране съотборника си, Себастиан Фетел. За своя голямо нещастие, Фетел бе един от тримата отпаднали пилоти в надпреварата.
Лидерът във временното класиране, Бътън, завърши седми. По този начин в борбата за титлата най-много успя да извлече именно Уебър. Екипът на Ред Бул също се доближи до Браун GP.
Началото на надпреварата бе повече от интересно, като състезателите със Системата за регенериране на кинетична енергия – Хамилтън, Хейки Ковалайнен и Райконен – се изстреляха напред и заеха едни от челните позиции. Фернандо Алонсо също потегли добре от пол позишън и запази първата си позиция.
В последствие обаче именно пилотът на Рено напомни за зловещата съботна квалификация. Испанецът бе с най-лека кола и затова логично влезе първи в бокса. След като излезе от бокса обаче, се оказа, че предната му дясна гума не е добре поставена. Така първо неподвижният тас за охлаждането на спирачките започна да се върти и изхвърча, а в последствие и цялата дясна гума на Алонсо излетя и се понесе през пистата. За щастие, този път жертви нямаше. Испанецът се върна в бокса на три гуми, а при последващото му излизане стана ясно, че няма как да продължи. Така той окончателно се прибра в гаража и приключи състезанието. Освен Фетел и Алонсо другият отпаднал бе Адриан Сутил с Форс Индия.
Зад пилотите на подиума успя да се вреди Нико Розберг с Уилямс. Германецът за пореден път успя да се вклини сред лидерите. Директно зад него остана вторият пилот на Макларън – Хейки Ковалайнен.
Страхотен прогрес постигна Тимо Глок с Тойота, който в един момент дори се бореше за втората позиция с Кими Райконен. В последствие германецът остана шести, но това бе отличен резултат, имайки предвид 13-тата му стартова позиция (германецът бе дал 14-то време в събота, но заради отсъствието на Фелипе Маса потегли 13-ти). Бътън се нареди седми, а последната точка отиде за другия пилот на Тойота – Ярно Трули.
Състезанието се превърна в отличен дебют за испанеца Хайме Алгуерсуари, който стана най-младият пилот в историята на Формула 1. Пилотът на Торо Росо потегли последен, а в крайна сметка завърши 15-ти – пред съотборника си, Себастиен Буеми.
Най-бърза обиколка направи Марк Уебър – 1:21.931 мин.