Люис Хамилтън изпитва огромни затруднения след първите две тренировки в Сингапур. Пилотът на Мерцедес призна, че се чувства „загубен“ въпреки промените в настройките. Хамилтън не беше оптимист за днешния ден и дори се притеснява дали ще стигне до участие в Q3.
Хамилтън остана 12-ти в първата свободна тренировка за Гран при на Сингапур. Седемкратният световен шампион се бореше със сериозно недозавиване на своя болид и липса на сцепление.
Във втората тренировка Мерцедес направи някои промени в настройките на колата на британеца. Въпреки това той продължаваше да се бори и да има сериозни трудности на уличното трасе в Сингапур. В крайна сметка Хамилтън остана едва 11-ти и изоставаше сериозно от челото
„Този автомобил за мен е доста.. беше много труден, много предизвикателен“, каза Хамилтън. „Опитахме всичко по отношение на настройките и изглежда, че нищо не работи с тях.“
„Определено е много предизвикателно. Наистина даваме всичко от себе си, а след това откриваме, че сме на секунда от тях. В момента сме малко изгубени. Не сме сигурни къде да поставим автомобила.“
Хамилтън разговаря по радиото няколко пъти със своя състезателен инженер Пийт Бонингтън. По време на тази комуникация стана ясно, че пилотът на Мерцедес се бореше сцепление в по-бавните завои и усещаше значително недозавиване през цялата обиколка.
Въпреки многобройните корекции и промени, направени в настройките на автомобила, подобренията бяха незначителни. Затова Хамилтън не беше оптимист за днешната квалификация.
„Не направихме нищо. Опитахме много пъти и постигнахме едно и също нещо. В момента дори няма да влезем в Q3″, добави пилотът на Мерцедес.
Съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел също изпитваше затруднения в първия ден от рейд уикенда в Сингапур. Пилотът на Мерцедес остана едва 16-ти в първата свободна тренировка. Във втората Ръсел постигна напредък и се нареди седми. Но в края на сесията той допусна грешка и катастрофира на осми завой
„Наистина няма какво да кажа [за катастрофата]. Блокирах, ударих се и изгубих предното крило. Като цяло петъкът беше наистина труден за нас“, обясни Ръсел.
„Наистина не бяхме в крак с темпото. Трябва да разберем защо е така. Сигурен съм, че ще намерим някои отговори.“
„Постигнахме известен напредък от FP1 към FP2. Но автомобилът просто не се чувства толкова добре свързан, както беше по това време преди 12 месеца и в последните състезания. Трябва да се опитаме да разберем какво се случва“, добави пилотът на Мерцедес.
Ръсел не скри изненадата си от подреждането след първите две тренировки. Ферари и Макларън показаха много силно темпо, докато Ред Бул изоставаше. Виза РБ също се представяше неочаквано добре, както и Уилямс.
„Има много изненади. Имаме РБ, които са наистина бързи, както и Уилямс. В Ред Бул сякаш не са в крак с темпото.“
„Изглежда, че имаме голямо изоставане от Макларън и Ферари. Затова се надяваме да бъдем между тази разлика и да бъдем пред следващата четворка. Но в момента имаме много работа за вършене“, завърши Джордж Ръсел.
The W15 PETRONAS livery hits different at night 😮💨 pic.twitter.com/im9nIkhDrz
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) September 20, 2024