Люис Хамилтън защити новата Формула 1 от обвиненията, че е скучна и допълни, че критиците едва ли щяха да са недоволни, ако техните отбори печелеха в първенството.
Английският пилот на Мерцедес взе победата в Гран при на Малайзия, а съотборникът му Нико Розберг триумфира в първия старт от шампионата. Докато тимът от Бракли, както и отборите със същата като тяхната задвижваща система обаче, се справят повече от добре, то останалите екипи имат известни затруднения.
Промяната в звука на двигателите пък, както и други характеристики на спорта в началото на сезона, предизвикаха редица критики. Управляващият търговските права на F1 и президентът на Ферари са особено недоволни от ситуацията и търсят начин да я променят. Двамата поискаха среща с президента на ФИА Жан Тод в Бахрейн.
– Ди Монтедземоло не каза и дума, когато Михаел [Шумахер] спечели пет поредни световни титли – засмя се Хамилтън. – Същото бе, когато Макларън взимаха короните си, както и Ред Бул – и те не промълвиха и дума, докато побеждаваха. Проговарят, когато някой друг излезе начело. Такова е положението.
Мерцедес са фаворити и за третия кръг от шампионата в Бахрейн. Състезателният уикенд на пистата Сахир започва днес със свободните тренировки преди надпреварата.
Междувременно бяха оповестени резултати от проучване на Ферари, проведено на уебстраницата на тима, според което 83% от феновете не харесват новата F1. Според информацията от Маранело в анкетата са взели участие около 50 000 души, основно от Италия, Великобритания, Франция и Австралия. От Скудерията твърдят, че недоволството на запалянковците е породено „основно от налагащото се пестене на гориво, което води до вдигане на крака от газта”. Според данните им хората не харесвали още звука на двигателите и прекалено сложните правила.
Според Хамилтън Формула 1 просто е различен шампионат от всички останали и изисква повече търпение:
– Картингът е най-хубав за гледане, защото виждаш природния талант пилотите. Всички са с едни и същи возила, с подобни двигатели, изпреварванията са завой за завой. Формула 1 е различна. Друга технология, друго съревнование. Намираме се в период от време, когато технологията е всичко. Факт е, че Мерцедес са се справили по-добре от всички останали в момента. Ред Бул имаха най-добрия болид (доскоро), но това може да се промени през 2014 г. Това е положително… И е нужно време преди да се дават крайни оценки за сезона.