Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ботас на полпозишън за 70-ата годишнина на F1 Гран при

Ботас на полпозишън за 70-ата годишнина на F1 Гран при

4398
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Валтери Ботас спечели първата позиция за петия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2020 г., посветен на 70-ата годишнина на спорта. Съотборникът му в Мерцедес Люис Хамилтън остана втори, а трети бе Нико Хюлкенберг с Рейсинг Пойнт.

Температурата на пистата се бе покачила до над 43 градуса в началото на квалификацията. Тази на въздуха бе 26 градуса.

Първи на пистата в Q1 бяха пилотите на Хаас с гуми медиум. Последва ги Нико Хюлкенберг със софт. Кевин Магнусен записа първото време в сесията – 1:28.798 мин. Ромен Грожан го подобри с 0,342 сек. Хюлкенберг свали 1,177 сек от неговото постижение.

Софт бе изборът и на останалата част от пилотите освен тези на Хаас и Джордж Ръсел. След първите серии начело бе Макс Верстапен с 1:27.154 мин. На 0,021 сек зад него бе Валтери Ботас, а Люис Хамилтън изостана с 0,077 сек от пилота на Ред Бул. В елиминационната зона бяха Антонио Джовинаци, Николас Латифи и трима състезатели без времена в средата на Q1 – Естебан Окон, Даниел Рикиардо и Ланс Строл. Пилотите на Рено и състезателят на Рейсинг Пойнт без проблеми излязоха напред с бързите си обиколки. Така в зоната на изпадащите освен Джовинаци и Латифи се оказаха Алекс Албон (след излизане от пистата), Магнусен и Кими Райконен.

Ръсел, който бе на ръба – на 15-та позиция – бе забавен от Окон. Рейс контролът съобщи, че случаят ще се разглежда след квалификацията.

„Това не беше добре, ще ни накажат“, бе реакцията на французина

Ръсел даде осмо време в края на първия квалификационен сегмент. Пиер Гасли излезе четвърти преди Албон да даде трето време. Ръсел губеше позиции при всеки следващ приключен бърз тур на съперник, но остана 15-ти и се класира за Q2. Под чертата останаха Данил Квят, Магнусен, Латифи, Джовинаци и Райконен. Пилотът на Алфа Таури се обади, че нещо като че ли се е счупило по пода на автомобила му. По-рано той премина агресивно по бордюра на Стоу, стъпвайки встрани от трасето.

Q1 приключи с най-добро време на Ботас.

В началото на Q2 Грожан с медиум излезе пръв. Последваха го Окон и пилотите на Мерцедес – всичките с медиум. Средните по твърдост гуми бяха избрани и от останалите пилоти с изключение на Верстапен: той сложи хард.

След първите серии начело бе Ботас – с почти половин секунда по-бърз от Хамилтън. Трети се нареди Рикиардо, а Верстапен записа четвърто време. Хюлкенберг допусна грешка на Чапъл, но продължи да се бори. С първите си бързи турове Льоклер и Фетел се наредиха четвърти и 11-ти. Себастиан бе на 0,002 сек от десетия в този момент – Гасли. Освен него в зоната на изпадащите бяха още Сайнц, Хюлкенберг, Грожан и Ръсел.

През втората част от Q2 Ръсел сложи софт в опит да подобри времето си. Англичанинът направи по-бърза обиколка, но бе 12-ти. Фетел сложи софт и излезе малко над 2 минути преди края на втория квалификационен сегмент. По-меки гуми взеха и част от останалите пилоти. Рикиардо и Верстапен останаха в бокса.

Хюлкенберг излезе втори със страхотна обиколка на самия финал.

Фетел обаче остана 12-ти въпреки софта – на 1,293 сек от най-доброто време в Q2, което отново бе на Ботас

След втората част от квалификацията освен Фетел не продължиха Окон, Сайнц, Грожан и Ръсел.

„Опитах. Благодаря“, бе съобщението на Себастиан по радиото.

В решителната част за разпределение местата в челото на стартовата решетка пръв на трасето се появи Норис. Основният избор за гуми бе софт, но Верстапен, Албон и Рикиардо предпочетоха медиум.

Времето на Норис бе 1:27.156. Подреждането оглави Хамилтън с 1:25.284, следван от Ботас (+0,116 сек), Рикиардо (+1,013), Хюлкенберг, Верстапен, Албон, Льоклер, Строл, Гасли и Норис.

На финала на Q3 пилотите на Мерцедес излязоха с гуми медиум. Рикиардо също бе със средната по твърдост смес, останалите пилоти сложиха софт. Хамилтън подобри постижението си от първата серия с 0,067 сек, но Ботас бе още по-бърз! Финландецът спечели първата позиция, а Нико Хюлкенберг се класира трети.