Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън пред Норис и Сайнц във втората тренировка в Италия

Хамилтън пред Норис и Сайнц във втората тренировка в Италия

3470
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Пирели

Люис Хамилтън даде най-доброто време във втората свободна тренировка през уикенда за Гран при на Италия. Зад пилота на Мерцедес се наредиха Ландо Норис с Макларън и Карлос Сайнц (Ферари).

До началото на втория час за подготовка на отборите от Формула 1 на пистата Монца температурата на въздуха се качи до 34 градуса, но тази на пистата падна до 42 градуса

В Мерцедес продължаваха да работят по болида на Джордж Ръсел, който Андреа Кими Антонели разби в първата сесия на италианското трасе. Младежът катастрофира след едва пет обиколка в тренировката.

Работата на екипите започна веднага и във втората сесия. Изборът на всички в началото бе гуми медиум с изключение на Даниел Рикиардо (софт). След първите серии с бързи обиколки начело бе Ландо Норис с 1:21.605 мин. Люис Хамилтън се нареди втори, на 0,036 сек зад пилота на Макларън. Оскар Пиастри зае третото място с втория MCL38. Следваха Шарл Льоклер, Пиер Гасли, Кевин Магнусен, Карлос Сайнц, Алекс Албон, Франко Колапинто. 10 минути след старта на сесията пилотите на Ред Бул все още нямаха бързи обиколки. Джордж Ръсел продължаваше да чака тимът на Мерцедес да поправи болида му.

Серхио Перес също бе извън автомобила си, който бе разглобен и не изглеждаше като че ли скоро ще излиза на пистата. Междувременно Сайнц записа първо време – 1:21.264 мин (с 0,341 сек по-добро от това на Норис). Верстапен бе излязъл трети преди да отстъпи с позиция, когато Льоклер даде най-доброто постижение – 1:21.119 мин.

След изтичане на близо една трета от времето на втората тренировка Норис, Хамилтън, Пиастри и Ланс Строл сложиха гуми софт

С най-меката смес, предоставена от Пирели на F1 екипите за уикенда на Монца, пилотите на Макларън веднага оглавиха класирането. Норис бе по-бърз с 1:20.851 мин. Пиастри бе само на 7 хилядни от секундата зад съотборника си. Хамилтън се оплака, че няма кой да го изтегли на пистата.

Почти в средата на сесията Ръсел най-после излезе на трасето. Малко след това се обади по радиото, че нещо се движи из кокпита му и се е преместило към седалката. Предположи, че е забравена от някого при поправянето на болида гайка. От Ред Бул пък съобщиха, че в болида на Перес е била сменена скоростната кутия като предохранителна мярка. През това време Хамилтън излезе пръв с 1:20.738 мин.

Постепенно всички преминаха към гуми софт

И двамата пилоти на Мерцедес се оплакаха от прегряване в колите си, особено на седалките. Седемкратният световен шампион каза още в предходната сесия, че задната част на болида му често е с твърде висока температура. Верстапен сбърка на Параболика, но удържа колата си на пистата. В средата на тренировката Кевин Магнусен катастрофира и сесията бе спряна.

„Каква е ситуацията?“, попита рейс инженерът на Магнусен Марк Слейд.

„В стената съм“, отговори датчанинът.

Близо 15 минути бяха изгубени и от тази сесия, докато катастрофиралият Хаас бъде прибран, а мантинелите поправени. Хамилтън пак каза по радиото, че прегряването на седалката му е сериозно, особено в долната ѝ част. Последният четвърт час от сесията пък бе посветен на дълги серии от обиколки.

Темпото в дългите стинтове бе значително по-ниско и Хамилтън остана начело в класирането до края на тренировката. Втори и трети бяха Норис и Сайнц. Пиастри зае четвъртото място, следван от Льоклер, Ръсел, Хюлкенберг, Даниел Рикиардо. Топ 10 допълниха Фернандо Алонсо и Ланс Строл.