Начало Избрани Хамилтън на полпозишън за спринта в Китай

Хамилтън на полпозишън за спринта в Китай

Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Пирели

Люис Хамилтън се класира на първа позиция за спринта през уикенда в Гран при на Китай. До пилота на Ферари от първа редица ще потегли Макс Верстапен (Ред Бул). Трети бе Оскар Пиастри (Макларън).

Температурата на пистата бе 38 градуса, а тази на въздуха – 25 градуса в началото на първата квалификация за спринт през сезон 2025 във Формула 1. Сериите в SQ1 започнаха без забавяне – с гуми медиум. Първото време бе на Габриел Бортолето – 1:33.693 мин.

Юки Цунода смени задвижваща система между тренировката и квалификацията за спринта. Причината за това не бе изяснена. Японецът е вторият пилот с такава смяна от началото на сезона. В Австралия бяха сменени задвижващата система и скоростната кутия на Оливър Беърман след катастрофа на пилота на Хаас.

След първите бързи серии начело бе Оскар Пиастри с 1:31.723 мин. На 0,398 сек до него бе Фернандо Алонсо пред Люис Хамилтън и Шарл Льоклер. Ландо Норис бе пети, следван от Джордж Ръсел, Макс Верстапен, Андреа Кими Антонели

Нико Хюлкенберг и Лиам Лоусън допълваха топ 10. В зоната на изпадащите бяха Цунода, Карлос Сайнц, Беърман, Бортолето и Естебан Окон.

Със следващата си бърза обиколка – вече чиста – Норис оглави подреждането с 1:31.306 мин. Битката за продължаване във втория сегмент продължи до самия край на сесията. Последните опити свалиха под чертата Джак Дуън, Пиер Гасли, Хюлкенберг, Лоусън и Окон. През това време пилотите на Ферари разделиха съперниците от Макларън в челото: Хамилтън излезе пръв, Льоклер – трети. Окон попита всичко наред ли е с колата, защото е много трудна за каране. От Алпин казаха, че на пръв поглед всичко е наред. Лоусън се оплака от гумите.

Гумите и за SQ2 бяха медиум. Температурата на пистата се промени с градус по-надолу – до 37 градуса

В началото на SQ2 Бортолето едва удържа колата си, след което почти връхлетя Мерцедес в средата на пистата. След първите бързи серии начело бе Норис с 1:31.174 мин пред Пиастри (+0,188 сек), Верстапен, Антонели, Льоклер, Хамилтън.

„Гумите просто не работят. Нямам сцепление“, обади се Ръсел по радиото.

Английският пилот на Мерцедес бе седми. 8 пилоти пък оставиха опитите си за края на SQ2, което означаваше възможен трафик. Вятърът освен това имаше влияние върху болидите.

„Какво става? Вятърът обърна ли се?“, попита Льоклер.

„Вятърът е на пориви, но няма особена промяна като посока“, отговори рейс инженерът му Брайън Бози.

Хаджар сбърка, а после изтегли Цунода за финалния му бърз опит. Френският пилот на Рейсинг Булс обаче остана без време в SQ2. Заедно с него от битката отпаднаха Алонсо, Беърман, Сайнц и Бортолето. Ръсел успя да изскочи втори – зад Норис, но пред Пиастри и Хамилтън.

Норис и Пиастри първи излязоха на пистата в SQ3. Всички бяха вече със софт

Австралийският пилот на Макларън записа 1:30.929 мин. Съотборникът му бе с 0,464 сек по-бавен. Ръсел излезе втори – на 0,240 сек от Оскар. Антонели бе четвърти.

Хамилтън даде първо време – 1:30.849 мин. Льоклер бе на 0,208 сек от него – трети. Пиастри остана с второ време, а Норис се отказа от втория си опит. Верстапен излезе втори, само на 0,018 сек от Хамилтън.

Пиастри остана трети, следван от Льоклер, Ръсел, Норис. Антонели зае седмо място пред Цунода, Албон и Строл.