Люис Хамилтън започна коментара си след Гран при на Мексико с това, че е много щастлив от успеха – 17-ти за Мерцедес през този сезон във Формула 1. Запитан дали не е взел предимство при пресичането на първия завой след старта – маневра, подобна на тази, за която наказаха Макс Верстапен – англичанинът отговорих: „Аз износих прекалено гумите, което бе много голям недостатък за мен.”
„Все още бях начело при влизането в завоя и начело при излизането”, продължи Хамилтън. „На практика в подготвителната обиколка си бях „глазирал” предна дясна спирачка. Отляво температурата бе 500 градуса, вдясно – 200-250. Влязох в първи завой, предна дясна спирачка „се събуди” и блокира, а аз вървях със сериозна скорост. Извадих късмет, че не отидох в стената. След това се усещаше огромна вибрация. Не знаех дали ще се оправи. Вибрациите бяха толкова силни, че едва виждах. Нещата се оправиха след смяната на гуми. Вече вървях много по-плавно.”
Съотборникът му Нико Розберг също излезе от пистата в началото, но след сбутване с Макс Верстапен. Инцидентът помежду им бе разследван от стюардите, които решиха да не предприемат по-нататъшни действия.
„Люис свърши по-добра работа този уикенд”, обясни Розберг. „Той бе по-бърз и заслужи победата. Второ място бе възможно най-добрият резултат за мен.”
So Lewis, what happened at the start?#MexicoGP #F1 pic.twitter.com/giwNCy5nhj
— Formula 1 (@F1) 30 October 2016