Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън на полпозишън, кошмарна квалификация за Ферари в Германия

Хамилтън на полпозишън, кошмарна квалификация за Ферари в Германия

4299
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели първата позиция за Гран при на Германия, 11-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2019 г. До него на първа редица ще е Макс Верстапен (Ред Бул). Трети и четвърти се наредиха съотборниците им Валтери Ботас и Пиер Гасли.

Квалификацията се превърна в пълен кошмар за Ферари. Първо Себастиан Фетел получи повреда в болида и изобщо не можа да кара. След това в Q3 технически проблем извади и Шарл Льоклер от борбата.

Дъжд между последната свободна тренировка и официалната сесия за разпределение местата на грида не заваля. Температурите се повишиха. Тази на въздуха достигна 28 градуса, а на пистата – 45.

Още в началото на Q1 на пистата излезе Роберт Кубица, последван от съотборника си в Уилямс Джордж Ръсел. На трасето последователно се появиха и пилотите на останалите отбори. Изборът на всички бе гуми софт.

Себастиан Фетел се обади по радиото, че е загубил мощност в загряващата си обиколка. Инструкцията бе да намали. Германецът се прибра в бокса.

Междувременно подреждането след първите серии с бързи обиколки бе Шарл Льоклер (1:12.229 мин), Макс Верстапен (+0,364 сек), Кими Райконен (+0,837), Даниел Рикиардо (+0,902 сек). Люис Хамилтън бе във втората половина на таблицата заради жълти знамена в третия сектор.

Валтери Ботас записа четвърти резултат 5 минути преди края на сегмента. Съотборникът му все още бе в зоната на изпадащите, докато във Ферари се опитваха да установят какъв проблем имаше в колата на Фетел.

След броени минути обаче Себастиан излезе от кокпита и свали каската, без изобщо да получи шанс да кара в сесията.

От Ферари казаха, че проблемът бил свързан с турбото

Люис се измъкна трети, на 0,623 сек от Льоклер. В зоната на отпадащите от Q1 останаха Антонио Джовинаци, Алекс Албон, Кубица и Ръсел. Пилотът на Алфа Ромео даде десето време, а под чертата мина Ландо Норис.

В Q2 Хамилтън, Ботас и Льоклер започнаха първи серии с гуми медиум. Верстапен също заложи на средните по твърдост гуми. Най-бърз от четиримата бе англичанинът, който записа 1:12.149 мин. Съотборникът му бе на 0,338 сек. Времето на Льоклер бе анулирано заради нерегламентирано излизане от пистата. Със следващия си бърз тур той даде второ постижение (+0,195 сек).

Верстапен се обади по радиото, че е загубил мощност на правата. От Ред Бул веднага го прибраха в пита. Междувременно съотборникът му Пиер Гасли (с меки гуми) даде трето време. Под чертата бяха Нико Хюлкенберг, Данил Квят, Даниел Рикиардо, Ланс Строл и Верстапен.

Макс се върна бързо на трасето, вече със софт. Даде четвърто време, но отново имаше проблеми с работата на турбото.

Строл и Квят не успяха да подобрят постиженията си за разлика от Хюлкенберг. Пилотът на Рено се класира в топ 10, но съотборникът му не продължи, както още Джовинаци и Магнусен.

В решителната част за разпределение местата на първите пет редици всички вече бяха с гуми софт.

Около автомобила на Шарл Льоклер имаше сериозно суетене, навеждащо на мисълта, че има проблем и с второто Ферари

Докато той си бе в бокса, на пистата Хамилтън даде 1:11.767 мин. Ботас бе на 0,455 сек, а Верстапен бе по-бърз от финландеца, но на 0,346 сек зад Люис. Междувременно кошмарът на Ферари бе тотален – Льоклер слезе от колата, поздрави механиците си и се прибра.

На четвърто място бе Гасли, следван от Грожан и Сайнц. Перес, Райконен и Хюлкенберг още нямаха времена. Докато те правеха първите си серии, останалите (с изключение на Льоклер) излязоха за следващи бързи обиколки.

В крайна сметка Хамилтън взе първата позиция. Ботас не успя да изпревари Верстапен и остана трети. До финландеца се нареди Гасли, а Кими Райконен взе пето място за Алфа Ромео.