Пилотите на Макларън Люис Хамилтън и Дженсън Бътън ще стартират от първа редица в утрешната Гран при на Италия на пистата Монца. Те изпревариха съперниците си от Ферари в днешната квалификация, но ако Фелипе Маса ще е трети на старта, то Фернандо Алонсо ще е едва 10-ти, след като финалната фаза на квалификацията според първата информация от Ферари се скъса стабилизираща щанга отзад.
Битката за разпределение на стартовите позиции започна при 41 градуса температура на асфалта и лек вятър от изток със скорост 1,3 метра в секунда, който обаче бързо започна да променя посоката си и да духа от юг срещу обратната права.
До началото на квалификацията механиците на Ред Бул успяха да отстранят повредата в алтернатора на Фетел, заради която той спря сутринта. Тя била различна от тази във Валенсия и нямало притеснения относно работата на устройството, чийто диаметър е само 5 см в колата на Ред Бул.
Още в началото на първата част във Форс Индия изтръпнаха, защото снощи смениха скоростната кутия на Пол ди Реста и той ще отиде с пет места назад на старта, а в колата на Нико Хюлкенберг скоростите не се избираха правилно и той блокира на първия шикан, което означаваше, че ще е пилотът, отпаднал от Q1 заедно с малките тимове.
В сериите с твърди гуми, които направиха фаворитите, най-бърз бе Алонсо, изпреварил Хамилтън с 0,036 сек! Бътън бе с трети резултат пред Розберг, Ди Реста и Маса. Със седмо време бе Фетел, като рейсинженерът му каза, че ползва само 50% от KERS и да следи къде е Уебър, който остана с 14-то време.
Още в първата фаза на квалификацията меки гуми заедно с пилотите на Торо Росо и Уилямс използва и Дамброзио. С тях той изпревари пилотите на Катерам Ковалайнен и Петров и продължи във втората фаза за първи път.
В нея без забавяне пилотите вече сложиха по-мекия тип гуми – медиум. Алонсо записа отново най-добро време пред Бътън, Хамилтън и Маса с първия от трите нови комплекта меки гуми. Фетел бе с девети резултат, а Уебър извън топ 10! Те трябваше да правят още по едно излизане с меките гуми във втората част за разлика от съперниците си от Ферари, Макларън и Мерцедес. Фетел се пребори за девето място с Райконен, Малдонадо и Перес, но Уебър остана 11-ти – извън участие във финалната фаза.
Преди решителната част асфалтът бе 40 градуса при идентичен вятър от изток и юг.
Използвайки само по чифт медиум в Q2, пилотите на Ферари и Макларън първи напуснаха заедно пита. Фетел също излезе веднага, докато Ди Реста, Шумахер и Розберг, както и Кими и Кобаяши чакаха. Хамилтън записа най-добро време в тази фаза пред Маса, Бътън, Фетел и Алонсо. В средата на времето решителните си обиколки направиха и пилотите на Мерцедес, както и Райконен, Ди Реста и Кобаяши. След тези опити Алонсо се оказа десети и не успя да подобри времето си, оставайки на тази позиция! Във финалните турове Хамилтън и Бътън бяха супербързи, но според първите данни на Ферари в колата на Алонсо се скъса стабилизираща щанга и той остана десети, не само зад Маса и Ди Реста (който обаче ще стартира девети), но и зад Михаел Шумахер, Фетел, Розберг, Кобаяши.