Люис Хамилтън с Мерцедес беше най-бърз и в 3-ата свободна тренировка за Гран при на Япония на Сузука, в половината от която пилотите не можаха да правят бързи обиколки на суха писта заради падналия дъжд.
В последните 20 минути все пак условията отново се подобриха и британецът успя да постигне 1:29.599 мин с гумите суперсофт и да изпревари с малко над 0.1 сек съперника си за титлата Себастиан Фетел с Ферари.
Трети остана Кими Райконен също със супермеки гуми, който се размина с удар в предпазните стени след грешка в края на първия сектор. Това не успя да направи Нико Хюлкенбегр с Рено, който катастрофира в края на сесията, което доведе до преждевременното й спиране.
☁️☁️☁️ A few spits and spots of rain in the air #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/s0nAjZI6pO
— Formula 1 (@F1) October 6, 2018
Пилотите бързо излязоха на пистата заради вероятността за дъжд. Райконен първи записа бърза обиколка, следван от съотборника си, който бе по-бавен с 0.1 сек. И двамата бяха със суперсофт гуми.
Ботас бе на половин секунда от Кими, който се оплака, че във втори и 3-и сектор е започнало да вали. Следваха Рикиардо и Верстапен от Ред Бул със софт. Хамилтън бе с най-добри първи и втори сектори, но в 3-ия допусна грешка.
☔️ Here comes the rain #JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/LWzG2zpmFq
— Formula 1 (@F1) October 6, 2018
В следващите минути обаче дъждът се усили и всички се прибраха в бокса. Чак 20-ина минути преди края, когато валежите спряха, пилотите отново излязоха на трасето. От водещите пилоти Кими направи първи опит за бърз тур, но допусна грешка и едва се опази от удар в стената. След него това сториха Фетел и Хамилтън, като британецът постигна най-добро време от 1:29.599 мин с използван комплект суперсофт и бе по-бърз от Себастиан с 0.116 сек.
🚩 RED FLAG 🚩@HulkHulkenberg into the barriers at the S Curves#JapaneseGP 🇯🇵 #F1 pic.twitter.com/yGh0cOJF3T
— Formula 1 (@F1) October 6, 2018
Пилотите на Ред Бул Верстапен и Рикаирдо бяха на 0.7 и 0.8 сек от водача, като между тях се нареди Ботас на 5-а позиция. Две минути преди края Нико Хюлкенберг катастрофира сериозно на S-образните завои в първия сектор и сесията беше спряна и съответно не продължи повече.
Пилотът на Рено се качи високо на бордюра и изпусна колата си. Това провали плановете на част от пилотите да запишат бързи обиколки в края, когато условията щяха да са най-добри.