Пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас записаха най-добри времена в първата тренировка преди неделната Гран при на Австрия, където от въвеждането на хибридните турбо мотори тимът доминира.
Трети резултат записа Макс Верстапен с Ред Бул, пред Себастиан Фетел с Ферари, Дани Рикиардо с втория Руд Бул и Кими Райконен с Ферари. Най-добро време от останалите постигна Ромен Грожан с Хаас пред Естебан Окон с Форс Индия и младата звезда Шарл Льоклер със Заубер.
В тази тренировка с голям интерес се очакваше проверката на новите аеродинамични елементи върху колите на Мерцедес. Те са около кутиите за радиаторите, връзките с огледалата.
And we’re off for #FP1 at the #AustrianGP. After some overnight rain, everyone is out on the slick tyres. #F1 pic.twitter.com/ORT9EHSZbH
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 29, 2018
Но пилотите на Сребърните стрели не бързаха с излизането. Те се появиха на пистата десетина минути след началото. И двамата бяха със средните по твърдост гуми за уикенда – суперсофт. Ботас след 2 обиколки получи инструкция от бокса, че гумите му не са достатъчно загрети и не са в оптималния работен прозорец.
В това време съперниците им от другите два водещи тима бяха с разнообразна програма. Пилотите на Ферари започнаха с най-меките гуми – ултрасофт, от които имат и най-много комплекти – по 9. В Ред Бул Макс започна със суперсофт, а Дани Рикиардо с най-твърдия софт. Гумите този уикенд са с класическа дебелина и всички трябваше да намерят точни настройки и предвид наличието вече на 3 DRS зони и над 700 метра надморска височина.
Температурата в началото на сесията бе 19 градуса, а тази на асфалта 26. Гумите суперсофт очевидно заработиха най-добре в началото като в серия от 7 тура първо поведе Макс Верстапен, но след като направи 4 тура Ботас го изпревари, а след като на свой ред направи същата серия, Хамилтън оглави класирането. След още 1 тур отново Валтери бе по-бърз и слезе до 1:05,807 мин с 0,018 пред Люис.
KIMI CAM 👊#AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/vACjZZITEL
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018
С ултрасофт пилотите на Ферари също направиха серии от 7-8 обиколки и пак след 5-6 и те заработиха по-добре. Фетел се оплака, че на дисплея не излиза точно информацията за температурата на спирачките, но от бокса му казаха, че е трябвало малко време, за да достигне предна лява оптимална температура. Фетел записа трето време в тези първи серии на 0,2 сек от новото най-добро време, което записа Хамилтън – 1:05,525 мин. Райконен беше след съотборника си, а пети остана Макс, преди Рикиардо.
Малко като след като изминаха първите 30 минути пилотите докладваха за капки дъжд на пистата и получиха съвет да натиснат преди първата подмяна на гуми. Времето обаче пак се подобри. След като направи 10 тура със своя софт, Дани Рикиардо мина през бокса и записа веднага след това второ време, само на 0,046 сек от Хамилтън!
Last preparations before Robert is out for #FP1 #AustrianGP #F1 pic.twitter.com/BpAqx5UjzF
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) June 29, 2018
Интерес в тази тренировка предизвикваше и завръщането на Роберт Кубица в кокпита на Уилямс. В тима се надяваха с опита си той да помогне за решаването на проблемите. Пробва различни аерорешения, окачвания и т.н., като логично беше предпоследен след първата дузина обиколки. След това остана и с най-слабото време.
Зад него в началото бе само Алонсо, който също имаше отново натоварена програма, както и съотборника си Вандоорн. Щофел бе разследван за опасно излизане в пита пред Фетел. При качване на бордюрите на последните два завоя (които снощи Хамилтън определи като най-трудни), белгиецът, както и Пиер Гасли, който бе със 7-о време, счупиха предните си крила.
Това показа, колко е сложен този участък и как наистина трябва да се внимава в тях. Колата на Щофел дълго остана в бокса след инцидента. Кевин Магнусен пък счупи пода на колата си и прекара остатъка от тренировката в бокса.
👃CAM: PIT LANE
Vettel and Vandoorne get a little too close for comfort #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/xvZTo0FJto
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018
В средата на сесията всички започнаха работа с вторите комплекти гуми. Кими пръв от лидерите бе на пистата. Отново бе с ултрасофт след 11 тура с първите. Фетел също излезе с нов ултрасофт. С него веднага записа второ време, този път на 0,036 сек от топ времето на Люис в първите серии.
Пилотите на Мерцедес сложиха също ултрасофт и започнаха работа и с тях. Също веднага след излизането от бокса Ботас записа топ време – 1:05,354 сек, което Хамилтън обаче веднага подобри 0,317 сек и слезе до 1:05,037 сек. След като пак направи няколко тура Фетел поне измести Ботас от второто място и записа резултат на 0,143 сек от Хамилтън.
След 8 тура обаче Валтери отново бе супер бърз и си „взе” второто място на 0,072 от Люис. След като и той обаче направи серия от 9 тура, британецът слезе под 1:05 сек на обиколка и стигна – 1:04,839 сек!
Max in a 🔄
Verstappen pointing the wrong way after running into the gravel #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/SiVZvsB13T
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018
В бокса на Ред Бул отново пилотите имаха отделна програма и след като ползваха различни гуми в първите серии имаха и отново различни нива на притискане както и във Франция преди седмица. С ултрасофт Верстапен измести Фетел от третото място, като бе на 0,233 сек от Люис. Преди това холандецът се и завъртя.
Докато Рикиардо не сложи най-меките гуми до 18 минути преди края. Излезе с тях за 3 тура, без да подобри времето си със софт! Имаше съмнения за проблем с окачването и в тима дълго проверяваха колата му, в крайна сметка излезе отново 4 минути преди края, но не бе доволен от колата си и пак не подобри времето си.
FP1 CLASSIFICATION: A perfect start for Mercedes 👏 #AustrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/rwGaj9IqLB
— Formula 1 (@F1) June 29, 2018