Начало Избрани Хърбърт обясни защо Верстапен е бил санкциониран в Сингапур

Хърбърт обясни защо Верстапен е бил санкциониран в Сингапур

204
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Джони Хърбърт обясни защо Макс Верстапен е бил санкциониран в Сингапур. Според британеца, трикратният световен шампион е нямало как да се размине без наказание, особено след забраната за използване на нецензурни думи по време на официални пресконференции.

Верстапен беше наказан по време на рейс уикенда в Сингапур. Наказанието на пилота на Ред Бул беше свързано с използване на неприлични думи по време на пресконференциите преди началото на рейс уикенда в Сингапур

„Не знам, човече. Различни настройки. Така че веднага щом влязох в квалификацията, разбрах, че колата е прецакана“, каза тогава Верстапен.

В паузата между първите две тренировки стана ясно, че Верстапен е бил санкциониран от стюардите заради използване на ругатни. Нидерландецът ще трябва да положи общественополезен труд в най-скоро време.

Верстапен не прие много добре наказанието си. Пилотът на Ред Бул беше доста мълчалив по време на пресконференцията след края на квалификацията. Малко след края на състезанието той дори заплаши да напусне F1, ако продължи тази забрана от страна на ФИА.

Някои колеги на Макс като Ландо Норис се изказаха против налагането на сериозна цензура от страна на ФИА. Но президентът на федерацията няма намерение да променя решението си и да позволява използването на ругатни.

По-рано тази седмица Джони Хърбърт разясни решението Верстапен да бъде наказан. Бившият пилот от F1 уточни, че решението на стюардите не е било продиктувано единствено от новата мантра на президента на ФИА.

„На пресконференцията в Сингапур Макс използва думата с„F“ за своя автомобил. Пресконференциите се излъчват по целия свят“, заяви Хърбърт.

„Сега има повече ругатни, отколкото някога е имало. Пресконференцията не е подходящо място за това. Някои журналисти казват, че спортът се опитва да направи от пилотите роботи. Това не е така. Вие просто ги молите да не псуват, което според мен е правилно. По принцип повечето пилоти не псуват.“

Хърбърт беше част от стюардите, разглеждащи случката и сподели подробности от разговора си с Верстапен

„Инцидентът беше отнесен до нас като стюарди. Имахме добър, открит разговор с Макс в продължение на около 20 минути или половин. Това беше трудна ситуация.“

„Можеше да се види по лицето му, че е наистина разстроен от това. Но когато си тръгна, изглеждаше, че е успокоен относно процеса и защо го има. Той не обвини нас като стюарди.“

„Като стюарди разполагаме с редица инструменти за наказване на пилотите. Ние сме там, за да прилагаме правилата и да вземаме решения заедно. Можехме да го глобим. Вместо това преценихме, че ще е по-полезно да го накараме да направи нещо социално и отговорно. Единствено от Макс и ФИА зависи какво ще бъде то.“

„Всичко избухна след това, защото той отиде на пресконференцията и даде едносрични отговори, след което проведе собствена импровизирана пресконференция навън в падока.“

„Това показа бунтарската същност на Макс. Обичам тази негова страна. Тя е това, което прави самият той… неговият честен и откровен характер. Но има време и място за това. Лично аз смятам, че ругатните са твърде много. Не искам петгодишният ми внук да слуша подобен език“, каза още Хърбърт.

Говорейки за по-широките последици от позицията на Бин Сулайем относно ругатните, Хърбърт подчерта необходимостта от сътрудничество между пилотите и ФИА занапред.

„Псуването е нещо, което Бин Сулайем иска да изкорени. Не можеш да направиш много в разгара на момента по време , особено когато емоциите излизат наяве“, каза Хърбърт.

„Надявам се, че здравият разум ще надделее по отношение на псуването на пилотите от F1 занапред. Занапред те и ФИА трябва да работят заедно.“

„Трябва да се разбере, че и двете страни трябва да работят заедно. Знам, че президентът на ФИА е недоволен от нецензурните изрази. Сред пилотите има разбиране, че да се псува на пресконференция не е правилно. Това е нещо, което се натрупа от първоначалния коментар на президента за „рапърите“, който някои сметнаха за обиден, както и до това Макс Верстапен да бъде извикан при стюардите в Сингапур“, заключи Джони Хърбърт.