Джони Хърбърт навлезе в света на Формула Е. Британецът стана посланик на отбора на Abt Лола. Като такъв той играе ключова роля в развитието на бизнеса и корпоративните амбиции на марката, която се завърна в моторните спортове тази година. Хърбърт също така благодари на ФИА за възможността да работи като стюард в продължение на няколко години.
Johnny Herbert announced as Global Brand Ambassador for Lola Cars
His new role at Lola will see Herbert bring his interdisciplinary expertise to bear, as the company looks to build on its recent entry into the ABB FIA Formula E World Championship. pic.twitter.com/ERb2KVfPP2
— Lola Yamaha ABT (@Lola_Yamaha_ABT) January 30, 2025
Хърбърт е бивш автомобилен състезател с огромен опит в F1 и други шампионати. 60-годишният британец има повече от 160 участия в най-високото ниво на моторните спортове и е записал три победи. След като напуска F1 в края на сезон 2000, Хърбърт участва в различни серии и състезания
Последните години Хърбърт работеше като коментатори за различни медии, включително Скай Спортс F1. Същевременно той беше и един част от стюардите, които разследваха инциденти и налагаха наказания.
Вчера ФИА обяви, че британецът няма да работи повече като стюард в F1. Причината за това е свързана с прекомерните му изяви пред медии и хазартни компании. В края на миналата година Хърбърт влезе в спор с Йос Верстапен. Британецът беше част от стюардите, наказали Макс Верстапен в Гран при на Мексико Сити.
„Много съм благодарен за възможността да бъда стюард на ФИА и много се наслаждавам на ролята, която изпълнявам през годините“, сподели Хърбърт по случай раздялата с ФИА. „Това е трудна работа, свързана с трудни решения, които трябва да се вземат.“
„Като стюарди ние сме се отнасяли и ще продължаваме да се отнасяме с най-голямо уважение както към пилотите, така и към персонала на отборите. Освен това ще останем безпристрастни по всяко време по време на всички уикенди за Гран при на F1.“
„Накрая, аз съм много благодарен на президента и на всички във ФИА за възможностите, които ми бяха предоставени“, добави бившият пилот от F1.
Днес беше обявено, че Хърбърт става глобален посланик на Лола. Легендарната британска марка се включи в сезон 2024-25 във Формула Е заедно с Ямаха и екипа на Abt. Eкспертният опит на Хърбърт ще бъде използван за подобряване на работата на Лола в световния електрически шампионат. Той ще играе роля и в „по-нататъшното развитие на амбицията на Лола да утвърди компанията като лидер в областта на устойчивото инженерство и моторните спортове. Британците се се фокусират върху три области – електрификация, водород и устойчиви горива и материали.“
„Изключително вълнуващо е да участвам с емблематична и успешна марка като Лола Lola“, сподели Хърбърт. „Лола винаги е била голяма част от света на моторните спортове. Тъй като съм израснал с Lola около мен във Формула Форд, спортни автомобили и F1, присъединяването към екипа за тази следваща глава ми се струва перфектно.“
„Очаквам с нетърпение да работя с Лола и нейните партньори и да отворя нови врати за марката. Искам да допринеса не само за подновяването на успеха на такова легендарно име, но и за устойчивото бъдеще на моторните спортове от най-високо ниво“, добави бившият пилот от F1 и победител в 24-те часа на Льо Ман.
Херберт посети няколко състезания от Формула Е през последните години. Той присъства на първия тест на екипа на Лола през юни миналата година. Според него, програмата във Формула Е с Лукас ди Граси и Зейн Малоуни през този сезон ще бъде трамплин за бъдещи успехи на пистата и в бизнеса.
„Формула Е има огромно място в моторните спортове. Харесвам това, което виждам, когато я гледам на живо или по телевизията“, каза Хърбърт в друго интервю.
„Тя е забавна. Това вероятно е най-силната ѝ страна в допълнение към технологиите, които я съпътстват в същото време. Технологията ми се струва очарователна и винаги съм я намирал за такава.“
„Мисля, че [Gen3Evo] изглежда много по-добре. Друга огромна стъпка ще бъде Gen4, когато болидът ще стане истински бърз.“
„Когато си мислите за Лола, се сещате за T70, автомобилите F5000 и F3000. Затова болидът от Формула Е се вписва добре в тази философия на големите, мощни едноместни автомобили. В този смисъл това беше идеалният начин за завръщане на името Лола.“
„Има много различни аспекти, в които моят принос ще бъде важна част от цялата динамика, за да се уверим, че това е успех. Затова Тил го прави и използва името, докато в същото време на борда са още Ямаха и Abt“, заключи Джони Хърбърт.
The best fans in the world
pic.twitter.com/DnfeVCqGTZ
— Formula E (@FIAFormulaE) January 28, 2025