Джони Хърбърт навлезе в света на Формула Е. Британецът стана посланик на отбора на Abt Лола. Като такъв той играе ключова роля в развитието на бизнеса и корпоративните амбиции на марката, която се завърна в моторните спортове тази година. Хърбърт също така благодари на ФИА за възможността да работи като стюард в продължение на няколко години.
Johnny Herbert announced as Global Brand Ambassador for Lola Cars 🎉
His new role at Lola will see Herbert bring his interdisciplinary expertise to bear, as the company looks to build on its recent entry into the ABB FIA Formula E World Championship. pic.twitter.com/ERb2KVfPP2
— Lola Yamaha ABT (@Lola_Yamaha_ABT) January 30, 2025
Хърбърт е бивш автомобилен състезател с огромен опит в F1 и други шампионати. 60-годишният британец има повече от 160 участия в най-високото ниво на моторните спортове и е записал три победи. След като напуска F1 в края на сезон 2000, Хърбърт участва в различни серии и състезания
Последните години Хърбърт работеше като коментатори за различни медии, включително Скай Спортс F1. Същевременно той беше и един част от стюардите, които разследваха инциденти и налагаха наказания.
Вчера ФИА обяви, че британецът няма да работи повече като стюард в F1. Причината за това е свързана с прекомерните му изяви пред медии и хазартни компании. В края на миналата година Хърбърт влезе в спор с Йос Верстапен. Британецът беше част от стюардите, наказали Макс Верстапен в Гран при на Мексико Сити.
„Много съм благодарен за възможността да бъда стюард на ФИА и много се наслаждавам на ролята, която изпълнявам през годините“, сподели Хърбърт по случай раздялата с ФИА. „Това е трудна работа, свързана с трудни решения, които трябва да се вземат.“
„Като стюарди ние сме се отнасяли и ще продължаваме да се отнасяме с най-голямо уважение както към пилотите, така и към персонала на отборите. Освен това ще останем безпристрастни по всяко време по време на всички уикенди за Гран при на F1.“
„Накрая, аз съм много благодарен на президента и на всички във ФИА за възможностите, които ми бяха предоставени“, добави бившият пилот от F1.
Днес беше обявено, че Хърбърт става глобален посланик на Лола. Легендарната британска марка се включи в сезон 2024-25 във Формула Е заедно с Ямаха и екипа на Abt. Eкспертният опит на Хърбърт ще бъде използван за подобряване на работата на Лола в световния електрически шампионат. Той ще играе роля и в „по-нататъшното развитие на амбицията на Лола да утвърди компанията като лидер в областта на устойчивото инженерство и моторните спортове. Британците се се фокусират върху три области – електрификация, водород и устойчиви горива и материали.“
„Изключително вълнуващо е да участвам с емблематична и успешна марка като Лола Lola“, сподели Хърбърт. „Лола винаги е била голяма част от света на моторните спортове. Тъй като съм израснал с Lola около мен във Формула Форд, спортни автомобили и F1, присъединяването към екипа за тази следваща глава ми се струва перфектно.“
„Очаквам с нетърпение да работя с Лола и нейните партньори и да отворя нови врати за марката. Искам да допринеса не само за подновяването на успеха на такова легендарно име, но и за устойчивото бъдеще на моторните спортове от най-високо ниво“, добави бившият пилот от F1 и победител в 24-те часа на Льо Ман.
Херберт посети няколко състезания от Формула Е през последните години. Той присъства на първия тест на екипа на Лола през юни миналата година. Според него, програмата във Формула Е с Лукас ди Граси и Зейн Малоуни през този сезон ще бъде трамплин за бъдещи успехи на пистата и в бизнеса.
„Формула Е има огромно място в моторните спортове. Харесвам това, което виждам, когато я гледам на живо или по телевизията“, каза Хърбърт в друго интервю.
„Тя е забавна. Това вероятно е най-силната ѝ страна в допълнение към технологиите, които я съпътстват в същото време. Технологията ми се струва очарователна и винаги съм я намирал за такава.“
„Мисля, че [Gen3Evo] изглежда много по-добре. Друга огромна стъпка ще бъде Gen4, когато болидът ще стане истински бърз.“
„Когато си мислите за Лола, се сещате за T70, автомобилите F5000 и F3000. Затова болидът от Формула Е се вписва добре в тази философия на големите, мощни едноместни автомобили. В този смисъл това беше идеалният начин за завръщане на името Лола.“
„Има много различни аспекти, в които моят принос ще бъде важна част от цялата динамика, за да се уверим, че това е успех. Затова Тил го прави и използва името, докато в същото време на борда са още Ямаха и Abt“, заключи Джони Хърбърт.
The best fans in the world 🫶 pic.twitter.com/DnfeVCqGTZ
— Formula E (@FIAFormulaE) January 28, 2025