Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаует вижда и преимущества от световната финансова криза

Хаует вижда и преимущества от световната финансова криза

47
0

Старата мъдрост казва, че дори и от лошата новина може да се извлече нещо хубаво. Верен на тази мъдрост шефът на отбора на Тойота, Джон Хаует смята, че въпреки финансовата криза, хората във Формула 1 трябва да са оптимисти.
“В момента всички са песимисти за бъдещето, но все пак нашите дългове са по-малко от тези във футбола”, споделя Хаует в интервю за formula1.com. “Формула 1 е глобален спорт, което означава че някои сфери при нас ще се възстановят по-бързо от рецесията. Освен това сега хората вероятно ще имат по-малко приходи, което означава, че ще си стоят в къщи и ще гледат Формула 1. Според мен трябва да сме оптимисти и да гледаме позитивно.”
Фактите обаче говорят друго: Тойота явно също е усетила кризата, защото бюджета на отбора ще бъде намален с 30% спрямо досегашния.
Освен за кризата Хаует говори надълго и за оттеглянето на Лука Марморини.
Още на представянето на Тойота на 15 януари по интернет стана ясно, че досегашният шеф на отдела по двигателите Лука Марморини няма да работи повече за отбора от Кьолн. Тогава се премълчаха причините за оттеглянето на Марморини, който работеше в екипа още от влизането във Формула 1 през 2002 г., но сега десетина дни по-късно президентът на отбора Джон Хаует открито заговори за тях. Едно става напълно ясно, италианецът напуска по собствено желание, докато от екипа са искали на всяка цена да го задържат.
“Честно казано, много съм тъжен, че Лука напусна”, споделя Хаует в интервю за formula1.com. “Той обаче бе прекалено разочарован за това, че развитието на двигателите бе замръзено, а освен това не бе напълно съгласен с някои от нашите стратегически решения, с малко консервативния ни подход по отношение на KERS. Като цяло той не искаше да си тръгва, а ние не искахме да го загубим, но все пак се стигна до раздяла, за която имаше и други причини.”
Явно е, че след замръзяване развитието на моторите Марморини не е намерил достатъчно предизвикателства за себе си. Дори внедряването на KERS не е било достатъчно интересно за него. В началото италианецът много се е зарадвал на възможността да работи върху една напълно нова система, но след решението на Тойота да се работи върху конвенционален вариант на батерии, ентусиазмът му изчезнал.