Формула 1 може да остане без немски пилот ако Мик Шумахер не получи договор за догодина. Себастиан Фетел обяви, че се оттегля от спорта в края на сезона. 23-годишният Мик пък все още няма споразумение с Хаас, макар че се говори и за други възможности. Бившият шеф на Мерцедес Моторспорт Норберт Хауг заяви, че това е изключително тъжна ситуация за родината му.
„Ако искаме да сме автомобилна държава и в бъдеще, в което силно се съмнявам, то трябва да положим някакви усилия. Формула 1 не е просто звукът от двигатели. Формула 1 вдъхновява хората и дава енергия на икономиката. Нещо трябва да се случи. Надявам се Порше и Ауди да дадат необходимия тласък, да помогнат на немски пилоти.“
„Благодарение успехите на [Михаел] Шумахер, Фетел и [Нико] Розберг Германия спечели за последните две десетилетия повече шампионски титли, отколкото която и да е друга страна. Сега се тревожим ще има ли изобщо немски пилот във Формула 1. Очевидно нещо не е наред“, обясни позицията си Хауг
Бившият журналист, който дълги години оглавяваше комуникационния отдел на спортния департамент на Мерцедес преди да застане начело, изрази сериозно недоволство от Хаас. Причината е, че тимът ще даде на Антонио Джовинаци две тренировки за сметка на Мик Шумахер. Гюнтер Щайнер потвърди, че това се случва по молба на Ферари.
„Всеки километър е ценен по време на един състезателен уикенд. Не знам какви са договорните взаимоотношения с Ферари, но отбор като Хаас би трябвало да се съсредоточи върху собствените си пилоти.“
„Ако някой каже, че очаква повече точки (Щайнер заяви, че Мик Шумахер трябва да печели повече точки ако иска нов договор – б.р.), но тогава пилотът трябва да има възможност да отговори: „Аз пък искам повече тренировки. Ако подкрепяш един човек, то той ще постигне прогрес. Един пилот е състезателен кон, а не за оран. Трябва да го окуражава“, допълни Хауг.
Wednesday: #C4C22 Thursday: #BelgianGP
Tickets https://t.co/lDBGMVAx56 pic.twitter.com/NVtj88XbSk— Mick Schumacher (@SchumacherMick) August 23, 2022