През миналата година Кими Райконен бе може би най-постоянният пилот в решетката и това му позволи да остане в борбата за титлата почти до последното състезание, въпреки че колата му определено отстъпваше във втората част от сезона на тези на останалите пилоти в челото.
Тази традиция бе продължена и през тази година. В четири от петте състезания до момента пилотът на Лотус се качи на подиума, като в първата надпревара бе на най-високото стъпало, а в другите три случая бе само с позиция надолу. Така финландецът е на второ място в класирането при пилотите с 85 точки, само на четири зад водача Себастиян Фетел.
Това постоянство и чудесното справяне с гумите няма как да останат незабелязани.
„Кими е непрекъснато на подиума“, впечатлен е д-р Хелмут Марко, спортният консултант на Ред Бул. „Ферари имаха слаби представяния през тази година, Райконен нямаше.“
Така освен уважението си към пилота на Лотус, Марко признава, че финландецът е и най-сериозният конкурент на Фетел за титлата при пилотите.
„Кими обикновено прави по един стоп по-малко и въпреки това кара с нашето темпо.“
След последните дискусии около гумите, това че Райконен успява да спира по веднъж по-малко от своите съперници определено прави впечатление. Тим шефът на Лотус Ерик Булие определено е горд от този факт.
„Хората трябва да се запитат, дали в действителност гумите са основния проблем“, обяснява Булие. „Щом като нашата кола може да ги пази, явно имаме нещо, което прави това възможно.“
Промените, които Пирели ще направи в гумите си вероятно ще се отразят на съотношението на силите, но въпреки това Марко смята, че Райконен ще продължи да е сред най-сериозните претенденти.