Д-р Хелмут Марко също съжали отбора на Ферари. Скудерията започна много бурно последните няколко старта и записа победи на Силвърстоун и Ред Бул Ринг. След това италианците претърпяха пълен крах във Франция и Унгария. Първо Шарл Льоклер се завъртя и отпадна на Пол Рикар, а Сайнц бе извикан в бокса в неподходящ момент. Седмица по-късно на Хунгароринг двете коли на Ферари потеглиха от втора и трета позиция, но финишираха четвърти и шести най-вече заради сгрешена стратегия.
Междувременно Ред Бул записа девети успех от началото на сезон 2022 в F1 благодарение на Макс Верстапен. Нидерландецът потегли от десета позиция. В крайна сметка добрата стратегия и страхотното състезателно темпо му позволиха да запише първи успех на Хунгароринг.
Победата на Верстапен позволи на Ред Бул да натрупа преднина от 97 точки пред Ферари в шампионата при конструкторите. Световният шампион уверено върви към защита на своята корона след като има 80 т. аванс пред Шарл Льоклер.
Д-р Марко заяви, че е разочарован от факта, че не вижда тима на Ферари в настоящата битка за победи.
„Рядко се е случвало да е толкова забавно. Почти всеки уикенд е удоволствие, и е съвсем различно от миналия сезон, когато всичко струваше много нерви„, каза Марко.
„Просто е малко жалко, че Ферари прави толкова много грешки. Те са като пребити. В момента наистина ги съжаляваме.“
„Все пак не трябва да ги подценяваме. Знаем, че те ще се върнат, защото имат толкова силен автомобил.“
Успехите на Ред Бул бяха подпомогнати от нещастието на Ферари. Италианците бяха затруднени от проблеми с надеждността, наказания на стартовата решетка, грешки на пилотите и съмнителни стратегически решения.
Все пак Шарл Льоклер остава най-близкия съперник на Верстапен, въпреки че има само една победа в последните 10 състезания.
Марко обясни как от Скудерията са натрупали такова изоставане, въпреки че често са разполагала с най-бързия болид на стартовата решетка.
„Такива неща се случват когато правиш почти всичко погрешно„, отговори Марко.
„В Будапеща например за първи път от Ферари не дадоха на гумите правилния температурен прозорец. Също така избраха толкова грешна стратегия в бокса.“
„Не разбирам защо не са взели употребявани гуми медиуми. Сигурен съм, че те щяха да са по-добри.“
Д-р Марко остава здраво стъпил на земята въпреки огромния аванс на Ред Бул при пилотите и конструкторите.
„Все още имаме девет състезания. Това са 225 точки за девет възможни победи плюс спринт и най-бързи обиколки. Не, наистина все още не можем да се облегнем толкова назад“, допълни д-р Хелмут Марко.
Шефът на Мерцедес Тото Волф защити решението на Ферари в Унгария. В отговор на това д-р Марко посочи, че Льоклер е използвал всички среднотвърди гуми в тренировките.
„Не разбирам защо не използваха използвани гуми медиум, която щяха да са по-добри от твърдите. Вместо това Тото и Мерцедес бяха обявени като големите победители след като записаха двоен подиум“, каза Марко.
Когато бе помолен да поясни споменаването на Мерцедес, австриецът каза: „Просто искам да видя, че представянето на Макс е оценено подобаващо.“
„Той спечели от десето място на писта, за която се казва, че нямаш шанс, когато стартираш от толкова задна позиция.“
Summer break activated ⛱ *Automatic Replies on* 😎 pic.twitter.com/Lll9GCjtuT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) August 4, 2022