Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хембри отговаря на критиката на Шумахер към Пирели

Хембри отговаря на критиката на Шумахер към Пирели

42
0
Кристиан Хорнер,Пол Хембри

След първите три състезания Михаел Шумахер отправи критика към Пирели, че продуктите на италианците за тази година не позволяват да се кара на лимита на колата, защото в такъв случай животът им бързо приключва. Внимателният подход към гумите бе описан от пилота на Мерцедес като каране зад кола за сигурност. Също така заяви, че в завоите се кара с „60-70% от възможностите на болида“, защото в противен случай „гумите направо ще изскочат от джантите“. Със сигурност тези думи на 7-кратния световен шампион не са посрещнати радушно от италианците.

„Той не е идвал при нас и не е говорил за проблемите си“, обясни спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Но неговият колега Нико Розберг говори с нас и ни каза точно противоположното. Уговорили сме точно определен подход към гумите с отборите и всичко е уточнено. Рос Браун бе ръководител на работната група, която изготви изискванията към новите гуми. Той ни обясни, че състезанието в Канада от 2010 г. трябва да е еталон и че това е начина, по които всички искат да се развиват надпреварите. Именно върху това работихме и ние.“

Като обществена тайна в падока се знае, че между Пирели и отборите, както и пилотите има договорен един вид „пакт за ненападение“. Никой не трябва да критикува гумите при нормални обстоятелства. Защото Пирели са помолени да направят в интерес на шоуто гуми, които да се износват бързо. Това изискване, както и възможните критики поставят въпросителна върху ангажимента на Пирели във Формула 1 и дали той има смисъл. Защото при положение, че съзнателно са направени подобни гуми, при наличното мърморене от страна на някои пилоти хвърля сянка върху реномето на компанията.

Хембри смята, че досега фирмата е направила всичко по най-правилния начин, като в момента няма заплаха за сигурността на пилотите, а в същото време има много интересни състезания.

„През миналата година имахме интересен сезон, въпреки наличието на един доминиращ пилот и отбор“, продължава Хембри. „През тази година от четири състезания имаме четирима пилоти, спечелили надпревара, както и четири отбора. Това се случва за първи път от 30 години насам.

Но аз лично мога да разбера разочарованието на Михаел. От четиримата победители, двама са германци, единият от които е колегата на Шумахер. Кими показа страхотна форма още след четвъртото си състезание. Михаел е най-големият пилот на всички време, спортнист, който иска да печели. Така че разбирам разочарованието му. Но не може всичко да се взима като чиста монета, защото все пак Михаел е един от всички 24-а състезатели. Повечето пилоти са доволни от продуктите ни.

И четиримата победители до момента със сигурност са натискали. Така че не разбирам критиката. Във всеки спорт всеки търси границата на възможното на пакета, с които разполага. Дали някой отново иска подобна доминация, както тази на Ферари преди няколко години? Броят на зрителите намаля навсякъде, с изключение на Германия.

В края на миналата година вечерях със седем пилоти. Мненията на всичките бяха, че в началото са имали съмнения относно качествата на гумите, но в крайна сметка са станали големи фенове, защото са получили чувството, че техния стил на каране има влияние върху представянето на колата. Така пилотът отново има значение. За мен това е важно. Първите четири състезания бяха много интересни и лично на мен, като фен, ми хареса много.

Ако бъде преценено, че подходът ни е прекалено агресивен, ние можем да го променим. Можем да правим гуми, които не се износват и с които може да се кара на пълна газ през цялото състезание. През миналата година това бе възможно, защото смесите харт и медиум имаха минимално износване. Така падането на времената не се дължеше на износването на гумите, а на по-малкото тегло заради израсходваното гориво. Но само няколко отбора успяваха да използват това, заради различното ниво на притискане при различните болиди.

Трудно е да угодиш на всички. Но винаги сме се стремяли да се съобразяваме с мнозинството. Ако повечето отбори искат промени, ние можем да ги направим. Още утре. Тогава всички отново ще карат в процесия от старта до финала, а едва ли някой иска това.“

Марк Уебър разбира аргуменитите на Хемби, но и гледната точка на Шумахер:

„Ние пилотите с удоволствие бихме правили още по-бързи обиколки с константни като представяне гуми. Бихме искали да можем в състезанието да караме със същото темпо, както в квалификацията. Всички пилоти биха се радвали на подобно нещо. За надпреварите обаче това явно не е най-добрият вариант. Да намериш баланса никога не е лесно. В момента предоставяме на зрителите едно добро шоу. Дали това е предизвикано или не, няма значение. Просто това е истината в момента.“