Деймън Хил изказа мнението си по темата за промените в ръководството на Уилямс през последните месеци. Световният шампион от 1996 г. вярва, че Джеймс Ваулс е правилният човек избор за Уилямс и се надява той върне отбора от Гроув на върха.
Уилямс претърпя огромни промени в своята структура в края на миналата година. Отборът от Гроув се раздели с Йост Капито (бивш ръководител), Франсоа-Ксавие Дьомезон (бивш технически директор) и Дейвид Уитърс (бивш ръководител на аеродинамичния отдел)
Легендарният британски отбор привлече Джеймс Ваулс в началото на тази година. Британският инженер пристигна в Гроув след като прекара повече от 20 години в Бракли. Там той работеше в отборите на БАР, Хонда, Браун GP и Мерцедес.
Последната победа на Уилямс в F1 е дело на Пастор Малдонадо. Венецуелецът триумфира в Гран при на Испания 2012. Отборът от Гроув имаше кратък възход в началото на турбо-хибридната ера през 2014 г. и записа немалко подиуми. Но през последните години британците изпаднаха в сериозна криза и не спечелиха нито една точка през сезон 2020.
Миналата година Уилямс отново зае последното място при конструкторите. Екипът от Гроув не разтълкува добре новите технически правила и бе в дъното на колоната в повечето стартове от сезон 2022.
Макар да не разполага с технически директор, Уилямс спечели точка в първия старт за 2023 г. благодарение на Алекс Албон. 26-годишният състезател финишира десети в Бахрейн. След това той показа добра скорост в следващите две надпревари.
За съжаление Албон така и не успя да разкрие пълния си потенциал след като отпадна заради технически проблем в Джеда. В Мелбърн състезателят на Уилямс се движеше в топ 10 преди да претърпи инцидент заради прегрели гуми.
„Това, което се случи с Алекс, е много трудно да се обясни, особено когато погледнете данните за първи път“, сподели Ваулс.
„Той премина през пети завой, след това влезе в шести завой малко по-бавно, отколкото в предишната обиколка. Въпреки това задната част веднага се завъртя и той загуби контрол над автомобила. Алекс нямаше какво да направи, за да спре това.“
„Той премина през [пети завой] и всъщност осъзна, че скоростта му е малко прекалено голяма за този завой и трябваше да вдигне газта съвсем леко.“
„Когато влезе в шести завой, той просто нямаше задното сцепление, което очакваше да има преди това. Това сложи край на състезанието му.“
Хил коментира представянето на Уилямс под ръководството на Ваулс. Бившият пилот от F1 вижда обнадеждаващи знаци за отбора под ръководството на британския специалист
„Слушам го и мисля, че много прилича на Рос Браун“, сподели Хил в последното издание на подкаста F1 Nation.
„[Той] има толкова много познания от Мерцедес и то от доминиращия отбор на Мерцедес. Вярвам, че той ще се справи добре на тази длъжност.“
Хил каза, че Ваулс е правилният човек за Уилямс. Световният шампион от сезон 1996 бе впечатлен от неговия премерен начин на говорене и вярва, че бившият кадър на Мерцедес е наясно с това, което прави.
„Ваулс е правилният човек за Уилямс. Според мен той притежава всички качества, които да му помогнат да върне отбора към върха“, добави Деймън Хил.
Ваулс наскоро говореше по темата за положителното настроение в базата на Уилямс в Гроув.
„Най-добрата дума, която мога да използвам, е „искра“. Тук наистина голяма има искра. Също така е очарователно да се види, че има повдигнати рамене и високо вдигнати глави“, заяви Ваулс.
„Има ясна посока- хората във фабриката могат да видят къде отиваме и как се движим напред. Това е отбор, който явно е имал трудна зима и няколко трудни години преди това. Въпреки всичко може да започне да се вижда светлината в края на тунела и посоката, в която трябва да вървим“, добави шефът на Уилямс.
Togetherness. 🤝#WeAreWilliams pic.twitter.com/MCYwpx46AU
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 10, 2023