Ford Ranger и Toyota Hilux са атакувани директно: Chery представи нов пикап за световния пазар, който отправя предизвикателство към гигантите в бранша.
Китайският автомобилен производител Chery предизвика истински фурор на тазгодишното автомобилно изложение в Шанхай. С представянето на новата си серия Himla компанията се впуска самоуверено на световния пазар на пикапи. При това според собственото си изявление се насочва не към кого да е, а към Toyota Hilux и др. С Hilux хората от Chery избират за свой предпочитан опонент лидера на световния пазар на средноразмерни пикапи.
Все още сравнително младият производител Chery възнамерява да спечели световна слава с нова подмарка. Този ход изглежда особено популярен ход сред китайските автомобилни компании. Himla няма да бъде само продуктовото име на представения сега пикап от среден клас. В бъдеще названието ще краси цяла гама от модели, включително пълноразмерни пикапи за американския пазар. Но това все още е далеч..
Размери на Hilux и шикозен дизайн
Chery представя пикапа с формат на Hilux на изложението Auto Shanghai. За модела все още не се съобщават никакви технически данни, но пък се обещава голям избор на задвижващи системи. Ще се предлагат бензинови, дизелови и plug-in хибридни, както и вариант с чисто електрическо задвижване. Производителят е заложил на комбинация от модерен дизайн, богато стандартно оборудване и агресивно съотношение цена-качество. Моделите на Himla би трябвало да се наложат не само на вътрешния пазар в Китай. От тях се очаква успех и в Латинска Америка, Африка, а в дългосрочен план – дори в Европа и Австралия.
Дизайнът с голямата радиаторна решетка, стеснените фарове и цялостната масивна предна част е подходящ за световния пазар. Размерите вероятно ще бъдат в унисон с тези на конкуренцията (дължина около 5,3 м). Поглед към интериора може да бъде отправен само в кратък продуктов видеоклип от щанда на изложението (вж. снимките). Вътрешността е като на комфортен лек автомобил, но е изненадващо консервативна и сдържана за китайските стандарти.
Марката Chery е основана през 1997 г. в Уху, провинция Анхуей. През последните години тя се превърна от възходящ национален играч в един от най-важните китайски износители на автомобили. Днес името Chery означава преди всичко достъпни, солидно конструирани модели и динамична международна експанзия. Chery има особено силно присъствие на нововъзникващи пазари като Южна Америка, Африка и Близкия изток. Компанията има амбициозни планове и за Европа.
За да поведе самопровъзгласената борба с „Hilux“ обаче, особено на основните пазари на японците в Африка, Азия и Австралия, Chery се нуждае от нещо повече от изгодни цени. Защото Toyota също може да предлага такива, както наскоро демонстрира с Hilux Champ. И между другото, други китайски марки вече обявиха модели в този сегмент.