Начало Автомобилни новини Honda Civic hatchback 2017 – на 40 години, по-силен отвсякога

Honda Civic hatchback 2017 – на 40 години, по-силен отвсякога

60
0

Honda прави огромна крачка напред с десетото поколение на хечбека Civic. Това е най-мащабно разработвания модел, който компанията е правила някога. Пропорционираният силует на модела е истинска заявка за спортния характер на автомобила. Civic е по-широк, по-дълъг и по-нисък от всеки от предшествениците си. Освен това е и с подчертано по-агресивно „лице“, изразени арки на калниците и добре скулптурирани предна и задна част.

Още от самото начало новият Civic е проектиран така, че да бъде пъргав и динамичен. Олекотена конструкция, изключително здраво купе, по-нисък център на тежестта и нова система на окачването – всичко това е като обещание за изключително забавно изживяване зад волана.

Резервоарът за гориво е преместен, благодарение на което подът е по-нисък, отколкото при актуалния модел. Центърът на тежестта е понижен с 10 мм, най-ниската точка на страничните хълбоци е изтеглена с 35 мм по-надолу, така че усещането за Civic да става още по-спортно. Десетото поколение е по-леко с 16 кг спрямо предишното, за сметка на това то е с 52% по-устойчиво към усукване.

В резултат на всички подобрения цялостната твърдост на каросерията е пораснала с 65% спрямо предишното поколение.

Системата за безопасност Honda Sensing вече става стандартна за всички нива на оборудване.

Предното окачване тип MacPherson с понижени рамена осигурява висока странична устойчивост при линейно управление. Задното е истински мултилинк с нова твърда подрама и подобрява стабилността и комфорта.

С десетия Civic дебютират два напълно нови бензинови двигателя, специално разработени за икономично шофиране.

Десетото поколение на Civic идва с нови турбобензинови двигатели от семейството VTEC TURBO. Единият от тях е 3-цилиндров 1,0-литров, а другият – 4-цилиндров 1,5-литров. Хечбекът ще е първият модел, който Honda ще предложи с тях в Европа. И двата силови агрегата могат да бъдат съчетани или с 6-степенна механична трансмисия, или с безстепенна CVT със 7 симулирани предавки.

Куплиран с механичната предавателна кутия, трицилиндровият еднолитров мотор разполага с въртящ момент от 200 Нм при 2250 об/мин, и съответно 180 Нм M,R 1700-4500 об/мин, когато е със CVT. Максималната му мощност е 129 к.с. (95 кВт), достъпна при 5500 об/мин.

Четирицилндривият 1,5-литров силов агрегат надминава показателите на актуалния 1,8-литров VTEC. Максималната му мощност е 182 к.с. (134 кВт) при 5500 об/мин (6000 об/мин при CVT). Аналогично максималният въртящ момент при него е 240 Нм в диапазона 1900 – 5000 об/мин, при версията с механична трансмисия и 220 Нм при 1700- 5500 об/мин, когато е със CVT.

Новият Civic утвърждава репутацията на модела като лидер в клас С по отношение на вътрешното пространство и мястото за багаж благодарение на увеличената с 30 мм колесна база. Подобрена е и видимостта, като А-колоната е стеснена с 9 мм и така се получа водещ в класа 84,3-градусов ъгъл на зрителното поле.

Предните облегалки са пораснали с 10 мм, а разстоянието между предните седалки се е увеличило с 30 мм. Пасажерите от втория ред се радват 20 мм повече пространство за раменете и 95 мм повече разстояние за краката. Усещането за простор и светлина е увеличено и от наличието на панорамен покрив, достъпен при по-високите нива на оборудване.

Обемът на багажника също е водещ в класа – 478 л. Задните седалки са сгъваеми и делими в отношение 60:40, което дава допълнителни възможности за превоз на товари с нестандартен размер. Скрит участък под пода на автомобила осигурява допълнително място за съхранение, като това не важи за версиите Sport.

Централната конзола е решена в черен лак (пиано черно)и е проектирана под мотото „технологичен център“.

Долната секция пред скоростния лост е конфигурирана като място с две отделни нива за съхранение на вещи и най-вече на лични електронни устройства. При по-високите версии на оборудване първата секция на тази ниша е с вградено зарядно за смартфони. Специален отвор в централната конзола отвежда всички кабели на умните устройства от едното ниво на нишата, към другото.

В горната част на централната конзола е разположен 7-инчовият цветен тактилен дисплей на системата Honda Connect.

Инфотейнмънт системата Honda Connect вече е съвместима и с Apple CarPlay® и Android Auto. Всички функционалности на мобилен телефон могат да бъдат пренесени и в автомобила. Шофьорите могат да получават навигационни инструкции, да се обаждат или да получават съобщения и да слушат музика само с едно докосване на тъчскрийна на автомобила или с помощта на гласови команди. Поддържаните от CarPlay приложения включват телефон, съобщения, карти, музика и др. CarPlay е съвместима с iOS 8.4, или следващи версии, както и сiPhone 5 и следващите поколенияor later.

Благодарение на Android Auto шофьорите могат да ползват смартфоните си по един доста интуитивен начин на борда на Civic. Honda Connect може да бъде поръчана и с навигация Garmin. Опциите за аудио конфигурацията в автомобила варират от 160-ватова с четири говорителя, 180-ватова с осем до 465-ватова с 11.

Очаква се новият Civic да получи максимална оценка по безопасност на тестовете на EuroNCAP не само заради устойчивостта на конструкцията си. Стандартно всички версии ще бъдат оборудвани със системата за пасивна и активна безопасност Honda Sensing, ползваща информацията от камери, радари и сензори, за да алармира шофьора, или да коригира неговите грешка с помощта на различни асистенти за сигурност. Тя включва редица подсистеми като такава за предотвратяването на сблъсък (Collision Mitigation Braking System), сигнализация за напускане на лентата без да е подаден мигач (Lane Departure Warning), сигнализация за напускане на пътя, асистент за позициониране в средата на лентата (Lane Keeping Assist System), адаптивен круиз контрол, система за разпознаване на пътни знаци, интелигентен асистент за скорост, интелигентен адаптивен круиз контрол (реагира не само спрямо автомобила пред вашия, но и при наличието на такива в съседните ленти) и др.