Хонда не може да помага повече на Юки Цунода. Това намекна Коджи Ватанабе. Според него, японският пилот трябва „сам да предприеме някои действия“, ако иска да гарантира бъдещето си в спорта. В същото време Хелмут Марко заяви, че бъдещето на Цунода в семейството на Ред Бул зависи от самия него.
Този уикенд Цунода започва петия си сезон във втория отбор на Ред Бул, който вече носи името Рейсинг Булс. Очаква се японецът да бъде подложен на огромен натиск заради новия си съотборник и предстоящата раздяла на Ред Бул с Хонда
Цунода е един от малкото пилоти на грида, който няма гарантирано бъдеще в спорта след края на 2025 г. Не се изключва той да бъде освободен и да напусне F1, особено ако не постигне силни резултати. Затова предстоящата кампания ще бъде от огромно значение за бъдещето на японеца в световния шампионат.
Пътят на Цунода към F1 е свързан изцяло с Хонда. Марката подкрепя 24-годишния от много време и е една от причините той да остава част от Рейсинг Булс. Сега обаче беше намекнато, че Хонда вече няма да помага толкова много на Цунода.
„Юки Цунода има договор за спонсорство с нас. По принцип той е независим пилот, но ние го подкрепяме като спонсор“, каза президентът на Хонда Рейсинг Корпорейшън (HRC) Коджи Ватанабе.
„Цунода трябва сам да предприеме някои действия, ако иска да остане в F1. Той е там вече пета година, има способностите и разбира добре този спорт. Няма какво повече да направим за него. Пилотите не могат да разчитат на Хонда завинаги. Всеки друг пилот на нивото на Цунода трябва да мисли сам за себе си“, добави Ватанабе.
Цунода неколкократно е казвал, че иска да остане в семейството на Ред Бул и след раздялата с Хонда. Японецът се надяваше да замени Серхио Перес, но в крайна сметка беше пренебрегнат от австрийската компания за сметка на Лиам Лоусън. В резултат на това той смени своя мениджърски екип
Междувременно Хелмут Марко също коментира темата за бъдещето на Цунода. Според него японецът трябва да покаже, че заслужава мястото си в F1.
„Юки сам трябва да го покаже. Той има млад, бърз съотборник до себе си. Знаете, че това е неговото собствено бъдеще, така че трябва да се мотивира. Ако се справя добре, значи има бъдеще. Ако не, тогава може би няма да има повече шансове във Формула 1 за него“, каза Марко.
Марко посочва повишението на Лоусън като доказателство, че новозеландецът е бил по-стабилен психически от Цунода в заключителната фаза на сезон 2024.
„Решението беше главно свързано с психическата сила. Около Мексико Юки имаше своите два инцидента, а по това време Лиам се справи много добре. За мас беше повече или по-малко разглеждане на всички факти [и след това на причините], поради които избрахме Лиам“, добави съветникът на Ред Бул Рейсинг.
Мястото на Цунода може да бъде под сериозна заплаха заради Арвид Линдблад. Младият пилот от шведски произход си гарантира достатъчно точки за получаване на суперлиценз. Тази година Линдблад ще се състезава във Формула 2, след като направи силно впечатление във Формула 3. При едно добро представяне той може да се озове в Рейсинг Булс още догодина.
Вижте тази публикация в Instagram.