Хонда разкри малко информация относно новия двигател в F1. Според Коджи Ватанабе, работата по задвижващата система „върви по план“. Президентът на HRC добави, че от Хонда първоначално са се фокусирали върху електрическата част от двигателя.
Хонда се завръща официално в F1 през 2026 г. Японският производител ще доставя задвижващи системи на Астън Мартин и вярва, че може да се бори за големи успехи още в първата година от сътрудничеството с тима от Силвърстоун
Понастоящем Хонда продължава да доставя двигатели на Ред Бул и Виза РБ. Японците обаче не обменят информация с австрийската компания и работят изцяло по новата задвижваща система.
Хонда вярва, че разполага с достатъчно знания за разработването на двигателя с вътрешно горене V6. Затова японският производител реши да насочи основните си усилия към изработване на електрическата част от задвижването.
Новите силови агрегати ще разполагат с много по-голяма електрическа част. Разпределението между нея и двигателя с вътрешно горене ще бъде на практика 50-50. Новият агрегат ще разполага с MGU-K с мощност 350 kW и турбокомпресор. Същевременно мотор-генераторът за топлина MGU-H няма да фигурира в новото задвижване.
Подходът на Хонда се различава от този на Ред Бул. Австрийският екип започна разработването на изцяло нов двигатели с вътрешно горене. Същевременно Форд работи по електрическата част от новата задвижваща система. Всичко това се случва в Ред Бул Пауъртрейнс.
Съвсем наскоро президентът на HRC Коджи Ватанабе даде ексклузивно интервю за Motorsport. В него той разкри малко информация за новия двигател на Хонда.
„До момента работата по новия двигател върви по план. Разбира се, не можем да навлизаме в прекалено много подробности. Всичко е в съответствие със собствените ни очаквания“, обясни Ватанабе.
„Първоначално се фокусираме върху електрическата страна на двигателя. Затова вниманието ни е насочено главно към нея и към батерията“, продължи президентът на HRC. „Тази работа е в пълно съответствие с нашите собствени цели. Успоредно с това, разбира се, разработваме и двигателя с вътрешно горене, но на този етап той все още не е V6. В момента той е едноцилиндров.“
„Засега всичко върви по план. Разбира се, не можем да навлизаме в прекалено много подробности. Гарантирам, че всичко е в съответствие с нашите собствени очаквания.“
Хонда официално напусна F1 като доставчик на силови агрегати в края на 2021 г. Марката обаче продължи партньорството си с Ред Бул чрез подразделението HRC. В момента Хонда продължава да произвежда настоящия си двигател след замразяване на правилата преди две години
Ватанабе разкри, че много от служителите на Хонда са напуснали или се преместили в други проекти след края на сезон 2021. Това е наложило поредица от нови назначения, които да подсилят новия проект за 2026 г.
Неотдавна HRC регистрира нова компания в Обединеното кралство. Намерението е марката да обслужва и подготвя новите задвижващи агрегати за Астън Мартин. Местоположението на новата база все още не е определено.
В проекта с Астън Мартин ще се включи и базираната в Съединените щати HRC USA (бивша Honda Performance Developments). Тя ръководи програмата за двигатели на марката за Индикар, както и програмата на на Acura в IMSA.
„Когато обявихме, че ще прекратим дейността си във Формула 1, повечето от инженерите напуснаха отдела за F1. Всички важни инженери се прехвърлиха към други проекти, включително Honda Mobility“, заяви Ватанабе.
„В резултат на това трябваше да попълним всички тези позиции отново, въпреки че не става въпрос за напълно същите хора. Някои хора все още са същите, но за други позиции беше малко по-трудно и е необходимо поне малко време.“
„Регистрирахме компанията [HRC UK], но все още не сме взели решение за точното местоположение. Регистрирахме се главно защото искаме да наемаме персонал в Обединеното кралство. Тези неща отнемат време, защото понякога трябва да се справяте с период на отпуск по градинарство. Ето защо искаме да започнем да наемаме персонал в Англия това лято и вече се регистрирахме“, завърши президентът на Хонда Рейсинг Корпорейшън.
Racing into the magical month of May 🏎#Honda #Indy500 pic.twitter.com/yMDhyyicIS
— Honda Racing Global (@HondaRacingGLB) May 1, 2024