Хонда иска да се бори за титлата още в първата година от партньорството с Астън Мартин. Това заяви Коджи Ватанабе. Президентът на HRC потвърди, че марката има наистина сериозни амбиции, подобно на собственика на базирания в Силвърстоун отбор Лорънс Строл.
Пътят към сътрудничеството между Астън Мартин и Хонда беше доста дълъг и труден. Японският производител първоначално реши да се оттегли от F1 в края на 2021 г. Това накара настоящият партньор на марката Ред Бул да създаде собствено подразделение за двигатели. Австрийският отбор опита да удължи сътрудничеството си с Хонда и след 2025-та. В крайна сметка двете страни не постигнаха съгласие и решиха да тръгнат по различни пътища.
Хонда поиска да се върне в F1 по-малко от година след „оттеглянето си“. Марката имаше няколко варианта пред себе си. Тук се включваха създаването на собствен екип или партньорство с някои от отборите на решетката. В крайна сметка Хонда избра да си партнира с Астън Мартин от 2026 г. нататък. Ръководството на марката беше впечатлено от огромния ангажимент на тима под ръководството на Лорънс Строл
Визията на Строл е много сходна с тази на президента на Хонда Рейсинг Корпорейшън (HRC) Коджи Ватанабе. Японецът подчерта важността на поставянето на ясна цел, която да мотивира Хонда и Астън Мартин да стигнат заедно до върха.
„Целта ни е да станем световни шампиони от 2026 г. нататък. Знаем, че ще бъде много трудно и няма да ни стане просто така. Въпреки това се нуждаем от добри цели, за да положим максимални усилия заедно с Астън Мартин“, сподели Ватанабе.
„Затова заедно със Строл и Тошихиро Мибе [изпълнителен директор и президент на Хонда] си поставихме за цел да се стремим към световния шампионат през тази година. В действителност това няма да бъде толкова лесно“, добави президентът на HRC.
Ватанабе призна, че може да има някои пропуски, които да бъдат запълнени, преди Астън Мартин и Хонда да могат сериозно да се борят за титлата. Той подчерта, че откритата комуникация е ключова за идентифицирането и отстраняването на тези слабости.
„Вероятно нещо ни липсва [в момента], но трябва да си кажем един на друг какво точно ни липсва. Какво липсва от страна на Астън Мартин, както и какво липсва от нашата. Това е честен разговор, тъй като искаме станем заедно отбор от най-висока класа“, каза още Ватанабе.
Президентът на HRC разказа подробно за факторите, които в крайна сметка са накарали производителя да избере отбора от Силвърстоун за свой официален партньор. Той изтъкна силното ръководство на тима, впечатляващите съоръжения и духа на сътрудничество като ключови причини за избора на марката
„Някои други отбори се свързаха с нас, след като се регистрирахме като доставчик на силови агрегати за 2026 г. Те искаха да работят с Хонда. Заради това ние разговаряхме с тези екипи и взехме крайното си решение“, обясни Ватанабе.
„Хонда беше много впечатлена от силната страст на г-н Строл и силната му амбиция да се бори за световния шампионат през 2026 г. Той инвестира много пари, за да създаде фабриката в Силвърстоун. Ние посетихме екипа, за да видим фабриката, която тогава още бе в процес на изграждане.“
„Няколко пъти имахме срещи с Мартин Уитмарш и Майк Крак, които са част от мениджърския екип. Те са много открити. Мога да кажа, че всичко работи в една и съща посока и че това е един обединен екип, което е и добър имидж за нас.“
„В същото време те също така смятат, че Хонда е добър партньор за тях, за да станат световни шампиони. Потвърждавам, че започнахме среща на техническия работен екип, както и на управителния комитет. Целта е да обсъдим някои важни въпроси, които може би можем да подобрим в бъдеще“, завърши Коджи Ватанабе.
It’s a busy weekend coming up for Honda’s riders and drivers with AMA SX at Nashville, Indycar and IMSA are at Long Beach, WorldSBK is in The Netherlands, while EWC gets underway at Le Mans and Formula 1 is in China…#HondaRacingSchedule pic.twitter.com/yvAhSiyOEs
— Honda Racing Global (@HondaRacingGLB) April 15, 2024