Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда може да се върне в F1 със самостоятелен проект и без...

Хонда може да се върне в F1 със самостоятелен проект и без Ред Бул Пауъртрейнс

2797
0
Хонда, Хонда F1
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хонда може да се върне във Формула 1 без Ред Бул Пауъртрейнс и да се създаде напълно нова задвижваща система. Вариант за компанията от Милтън Кийнс е сътрудничество с Форд. Не е изключено и влизане на Порше. Слуховете, които са обсъждани в F1 падока по време на последния състезателен уикенд в Абу Даби, бяха обобщени в публикация на немското издание Ауто Мотор унд Шпорт.

Първоначалният срок, до който компаниите, възнамеряващи да правят задвижващи системи за Формула 1 според влизащите в сила от 2026 г. правила, трябваше да заявят официално това си желание бе 15 октомври

Единствено Ауди подаде документи до тази дата и бе постановена нова дата – 15 ноември. До тогава Мерцедес и Ред Бул Пауъртрейнс се регистрираха. Срокът бе удължен за втори път и се очаква тази седмица Рено да стори същото.

„Да, искахме да обсъдим някои неща от легална гледна точка, за да сме максимално подсигурени“, коментира шефът на Алпин Лоран Роси.

„Удължихме дискусията колкото можахме. Когато стигнем до момент на удовлетворение от постигнатото за всички страни, подписваме. Според мен е неизбежно.“

В Абу Даби президентът на ФИА Мохамед бин Сулайем обяснил, че крайната дата за регистрация на производителите на задвижващи системи била „плаваща“. Причината – правилата били много сложни и всички трябвало да ги проучат внимателно.

Ферари е единственият производител на двигатели, който досега не е обявил официално кога възнамерява да се регистрира за 2026 г. От Маранело искали да обсъдят допълнително повишената такса за участие, цената на задвижващите системи за други екипи, контрола на бюджетния лимит за мотори, преференциите за нови производители и какъв статут точно ще получи Ред Бул Пауъртрейнс. Ферари иска да знае точно как ще се определя компанията от Милтън Кийнс ако договори партньорство с Хонда. Хелмут Марко обясни по време на сезона, че в Ред Бул са си „самодостатъчни“. Малко след това каза, че всъщност не могат да си правят електрическата част от задвижващата система. Ако се вземе последното изявление, то създадената в началото на 2021 г. компания трябва да работи с друг производител.

Въпросът с Хонда обаче все още не е решен. Ред Бул преговаря с концерна от Токио от известно време – досега без резултат. Говорело се обаче, че японският производител ще се върне във Формула 1 със самостоятелен проект, нова задвижваща система и не с Ред Бул, а с друг отбор

Според Марко не само от Хонда проявяват интерес към работа с Ред Бул Пауъртрейнс. Слуховете твърдят, че такава компания е Форд. Ръководството на Формула 1 и ФИА пък още убеждавали Порше да влезе в спорта. Относно интереса от страна на Хюндай към Гран при се твърди, че корейският производител може да се присъедини за 2027 г. Срокът за регистрация за това е 30 юни 2023 г.