Третият кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. бе последната Гран при на Япония за Ред Бул и Хонда като партньори в Гран при. Макс Верстапен спечели състезанието. Съотборникът му Юки Цунода остана извън топ 10, но за японския автомобилен производител самото му присъствие в тима от Милтън Кийнс бе с много голямо значение. От Хонда отбелязаха, че през последните години постигнаха много успехи с Ред Бул. Компанията работи с големия тим на австрийския производител на енергийни напитки от 2019 г. Президентът на Honda Racing Corporation (HRC) Коджи Ватанабе изрази надеждата на Хонда да има възможност да работи с Верстапен и по-нататък. От догодина японският концерн ще доставя задвижващи системи на Астън Мартин в F1. Ватанабе заяви, че компанията ще има глас при избора на пилоти.
„Надявам се да имаме и друга възможност като Хонда да работим с Макс Верстапен. Искрено се надявам на това. Разговарял съм с него многократно и той винаги е бил положително настроен към нашия подход и манталитет. Макс е много силен в комуникацията с инженерите на Хонда. Говори ясно с тях. Заради това инженерите са му фенове. Хората виждат спортиста, но аз дълбоко уважавам Макс и като личност“, сподели президентът на спортния департамент на Хонда
„Ние сме много горди с резултатите, които постигнахме в това партньорство. И последният уикенд бе много важен за нас, особено с Юки като пилот на Ред Бул в домашния ни старт. В началото хората ни в Хонда имаха известни проблеми, тъй като тези задвижващи системи бяха нещо напълно ново, в което трябваше да се вложат всички усилия през първите три години“, продължи Ватанабе.
„През 2015 г. започнахме от нулата, защото бяхме прекратили отдавна проектите си за Формула 1. Сега не започваме от нулата, така че развитието е по-плавно. Чест е да работим отново заедно с [Ейдриан] Нюи в Астън Мартин. Ще се постараем заедно да създадем конкурентоспособен F1 автомобил.“
„По отношение на пилотите ние ще продължим да изразяваме мнението си – относно състезателите за 2026 г. и по-нататък. Ясно е, че отборът ще има последната дума при решаването кои пилоти да се присъединят към екипа. Но ситуацията ще е същата като с Ред Бул и ще имаме глас“, каза още президентът на HRC.
Що се отнася до разговорите относно евентуално връщане към двигатели V10 Ватанабе потвърди публично това, което се знаеше и неофициално
„Нашето виждане не се е променило. Електрификацията е важна за нас и това е причината, поради която взехме решение да продължим да работим във Формула 1“, заяви президентът на спортния департамент на Хонда.
View this post on Instagram