Начало Избрани Хонда няма да допуска отново грешката, която направи с Макларън

Хонда няма да допуска отново грешката, която направи с Макларън

4667
0
двигател на Хонда
снимка, Хонда

Хонда няма да допуска отново грешката, която направи с Макларън. Това заяви президентът на HRC Коджи Ватанабе. Според него, японският производител е много добре запознат в новите технически правила, които влизат в сила през 2026 г. Ватанабе се надява Хонда отново да се бори с другите производители на стартовата решетка в бъдеще

Преди няколко седмици Хонда обяви официалното си завръщане в F1 през 2026 г. Японският производител ще си партнира с Астън Мартин. Така марката слага край на своето „отсъствие“ от спорта.

Хонда си тръгна от F1 в края на 2021 г. Японският производител все пак продължава да бъде технически партньор на Ред Бул и Алфа Таури до края на 2025 г. След това марката поема по друг път и вече ще работи с един от преките съперници на австрийците- Астън Мартин. В същото време Ред Бул работи по собствена програма за двигатели заедно с Форд

Ред Бул опита да удължи партньорството си с Хонда и след влизането на новите разпоредби за двигателите. Двете страни обаче не успяха да постигнат договорка и в крайна сметка тръгват по различни пътища след сезон 2025.

Хонда прояви сериозен интерес към новите технически правила за силовите агрегати, които влизат в сила от 2026 г. Японците се регистрираха в списъка с производители за периода 2026-2030 г. В края на май макрата сложи край на спекулациите и официално обяви бъдещото си партньорство с Астън Мартин.

Хонда си тръгна от F1 в края на 2008 г. Седем години по-късно японският производител се върна в F1 като партньор на Макларън. За съжаление още в началото на сезон 2015 стана ясно, че от Сакура не са достатъчно добре подготвени, тъй като екипът от Уокинг разполагаше с много слаб силов агрегат, който изоставаше сериозно от своите конкуренти

Ватанабе вярва, че Хонда ще разполага с конкурентна задвижваща система още от началото на партньорството си с Астън Мартин. Президентът на HRC напомни, че на практика марката все още е свързана с F1.

„Бих искал да спомена, че непрекъснато доставяме двигатели по искане на Ред Бул дори за настоящата F1. Следователно все още работим и за текущите състезания от F1“, сподели Ватабе.

„Що се отнася до новите разпоредби, които ще бъдат въведени от 2026 г. , ние непрекъснато провеждаме проучвания на важните фактори по отношение на енергийните единици. Точно затова не сме се оттеглили напълно от дейностите си по научноизследователска и развойна дейност. За разлика от предишния път, когато се бяхме оттеглили напълно, сега вече се занимаваме с някакво развитие.“

„До март 2022 г. бяхме изцяло ангажирани с оценка на развитието на енергийните блокова“, продължи Ватанабе. „Останахме с пълния брой служители, които работиха в F1. След това обаче те бяха разпределени да работят по различни проекти с неутрални въглеродни емисии. Затова броят на хората, които работят в отдела за развойна дейност започва да намалява от април 2022 г.“

„Преди малко повече от година беше създадена нова компания, наречена Хонда Рейсинг Корпорейшън (HRC). Тя е специализирана компания за моторни спортове. Нейната задача е да продължи да се занимава с проучвания и разработване на технологии за четириколесни превозни средства. След това започнахме проучвания във връзка с новите разпоредби. Това ни кара да смятаме, че не сме загубили толкова много, независимо от оттеглянето ни от състезанията от F1 в онзи момент“, завърши Коджи Ватанабе.