Хонда няма да допуска отново грешката, която направи с Макларън. Това заяви президентът на HRC Коджи Ватанабе. Според него, японският производител е много добре запознат в новите технически правила, които влизат в сила през 2026 г. Ватанабе се надява Хонда отново да се бори с другите производители на стартовата решетка в бъдеще
Преди няколко седмици Хонда обяви официалното си завръщане в F1 през 2026 г. Японският производител ще си партнира с Астън Мартин. Така марката слага край на своето „отсъствие“ от спорта.
Хонда си тръгна от F1 в края на 2021 г. Японският производител все пак продължава да бъде технически партньор на Ред Бул и Алфа Таури до края на 2025 г. След това марката поема по друг път и вече ще работи с един от преките съперници на австрийците- Астън Мартин. В същото време Ред Бул работи по собствена програма за двигатели заедно с Форд
Ред Бул опита да удължи партньорството си с Хонда и след влизането на новите разпоредби за двигателите. Двете страни обаче не успяха да постигнат договорка и в крайна сметка тръгват по различни пътища след сезон 2025.
Хонда прояви сериозен интерес към новите технически правила за силовите агрегати, които влизат в сила от 2026 г. Японците се регистрираха в списъка с производители за периода 2026-2030 г. В края на май макрата сложи край на спекулациите и официално обяви бъдещото си партньорство с Астън Мартин.
Хонда си тръгна от F1 в края на 2008 г. Седем години по-късно японският производител се върна в F1 като партньор на Макларън. За съжаление още в началото на сезон 2015 стана ясно, че от Сакура не са достатъчно добре подготвени, тъй като екипът от Уокинг разполагаше с много слаб силов агрегат, който изоставаше сериозно от своите конкуренти
Ватанабе вярва, че Хонда ще разполага с конкурентна задвижваща система още от началото на партньорството си с Астън Мартин. Президентът на HRC напомни, че на практика марката все още е свързана с F1.
„Бих искал да спомена, че непрекъснато доставяме двигатели по искане на Ред Бул дори за настоящата F1. Следователно все още работим и за текущите състезания от F1“, сподели Ватабе.
„Що се отнася до новите разпоредби, които ще бъдат въведени от 2026 г. , ние непрекъснато провеждаме проучвания на важните фактори по отношение на енергийните единици. Точно затова не сме се оттеглили напълно от дейностите си по научноизследователска и развойна дейност. За разлика от предишния път, когато се бяхме оттеглили напълно, сега вече се занимаваме с някакво развитие.“
„До март 2022 г. бяхме изцяло ангажирани с оценка на развитието на енергийните блокова“, продължи Ватанабе. „Останахме с пълния брой служители, които работиха в F1. След това обаче те бяха разпределени да работят по различни проекти с неутрални въглеродни емисии. Затова броят на хората, които работят в отдела за развойна дейност започва да намалява от април 2022 г.“
„Преди малко повече от година беше създадена нова компания, наречена Хонда Рейсинг Корпорейшън (HRC). Тя е специализирана компания за моторни спортове. Нейната задача е да продължи да се занимава с проучвания и разработване на технологии за четириколесни превозни средства. След това започнахме проучвания във връзка с новите разпоредби. Това ни кара да смятаме, че не сме загубили толкова много, независимо от оттеглянето ни от състезанията от F1 в онзи момент“, завърши Коджи Ватанабе.
It’s another busy weekend with High Point hosting AMA MX, MotoGP is in Germany, EWC racing at Spa, Trial action will be coming from Andorra, the Formula 1 paddock will be in Canada, Indycar will be at Road America and Sugo hosts Super Formula…#HondaRacingSchedule pic.twitter.com/evdy71Bngi
— Honda Racing Global (@HondaRacingGLB) June 12, 2023