Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда с променена архитектура и конфигурация на двигателя

Хонда с променена архитектура и конфигурация на двигателя

51
0

Задвижващата система на Хонда за предстоящия сезон във Формула 1 ще бъде с променена архитектура и конфигурация, заяви техническият директор на Макларън Тим Гос. Промените целят японската компания да намали изоставането си спрямо останалите производители на мотори в спорта – Мерцедес, Ферарио и Рено. Предполагаше се, че за да се постигне това, ще бъдат нужни промени, като сега има повече яснота колко сериозни ще бъдат те.

Хонда се завърна в спорта като доставчик на двигатели за Макларън през 2015 г. , като през първия сезон имаше много технически проблеми, а изоставането в мощността беше много сериозно. През миналия сезон изоставането бе намалено, а надеждността значително подобрена.

Японците заложиха на концепция с много компактна задвижваща система, наречена „size zero“, заради малките си размери, позволяващи задната част на колата да се стесни максимално. Освен това в концепцията бе заложена идеята турбото и компресорът да бъдат разделени, но и двата компонента да са поставени в тясното пространство на V-то на мотора. Там бе поставена и хибридната система MGU-H.

За 2017 г. явно това ще се промени, като е възможно Хонда да последва избора на Мерцедес, при който турбината и компресорът също са разделени, но единият елемент е поставен в единия край на двигателят, а другият в другия край. По думите на Тим Гос промяната на дизайна на задвижващата система е завършена, като тя е извършена на базата на наученото през последните 2 години.

„Системата с токените, по която ставаше развитието на двигателите за последните 2 сезона, бе премахната, заяви Гос. – И за 2017 г. архитектурата и конфигурацията на двигателя ни бяха променени за нуждите ни от по-добро представяне и окомплектоване на пакета.