Хонда сподели актуална информация относно новата задвижваща система за F1. Японският производител планира да удължи разработването на силовия агрегат „до последния момент“ и да получи хомологация в началото на февруари 2026 г.
Хонда напусна F1 в края на 2021 г. Японците обаче продължиха да бъдат основен технически партньор на Ред Бул до края на тази година. Двете страни водеха преговори за удължаване на сътрудничеството, но в крайна сметка избраха да поемат по различни пътища.
Преди около две години стана ясно, че Хонда ще се завърне в F1 през 2026 г. заедно с Астън Мартин. Причината за завръщането беше свързана с новите технически правила, които включват по-голяма електрическа част на задвижващата система.
През последната година HRC започна набиране на технически персонал, който да работи в новата база във Великобритания. Освен това стана ясно, че новото задвижване ще бъде създадено в сътрудничество HRC USA, където се разработват силовите агрегати за Индикар и IMSA.
Астън Мартин възлага големи надежди на новия двигател на Хонда. Отборът от Силвърстоун се надява да се бори за победи след влизането на новите правила. Преди три дни Ейдриан Нюи официално започна работа в Астън Мартин. По-късно тази година към отборът ще се присъедини и бившият технически директор на Ферари Енрико Кардиле. Начело на Астън Мартин пък застана бившият ръководител на подразделението за задвижващи системи на Мерцедес Анди Коуел.
В края на януари президентът на HRC Коджи Ватанабе призна, че Хонда се „бори“ с разработването на новата задвижваща система. Според японеца, най-голямата трудност за Хонда е свързана с по-голямата електрическа част. Именно там Хонда насочва по-голямата част от фокуса си, докато в същото време работи и върху по-малкия двигател с вътрешно горене
В началото на март ръководителят на новия проект на Хонда за F1 Тетуши Какуда разкри, че задвижваща система ще се разработва „до последния момент“ и се очаква да премине хомологация следващия февруари. Японецът обясни и причините за това наистина рисковано решение.
„Целта ни е да подадем хомологацията през февруари следващата година. Тъй като започнахме малко по-късно, искаме да продължим напред до последния момент“, сподели Какуда пред Аутоспорт. „Трудно е да се каже точно какъв процент напредък сме постигнали. Смятам, че сме достигнали значителен етап от развитието.“
Какуда даде и някои допълнителни обяснения относно работата по новия агрегат.
„Що се отнася до начина, по който се справяме с високоскоростното горене, то в играта влизат и фактори, свързани с горивото. Последните години ситуацията с околната среда се променя драстично. Следователно нещата няма да работят по същия начин, както преди. Но в крайна сметка вечната цел на един бензинов двигател е да изгаря горивото възможно най-бързо. В момента изграждаме среда за постигане на нещо подобно“, каза още ръководителят на проекта на Хонда за F1.
Хонда е разделила разработката на новата задвижваща система между фабриките в Сакура и Калифорния. След това тя ще бъде предадена за поддръжка и експлоатацията в новата база в Обединеното кралство.
„Има ключови моменти, когато и двете страни трябва да финализират основните компоненти за хомологация. Координираме действията си с тях, обсъждаме кога всеки от нас иска да вземе окончателното си решение и определяме финалния график“, добави Тетуши Какуда.
В началото на този месец Алекс Палу спечели първия старт за сезон 2025 в Индикар. Испанецът караше автомобил, задвижван от двигател на Хонда. Японският производител също така продължава участието си в клас GTP на IMSA с прототипа на Acura.
With 20,000 PU parameters and changes to the PU’s energy management made in real time during grands prix, F1 is the world’s most advanced digital battle. To help support this complexity, HRC UK has been established in Milton Keynes, England, to be an important base for Honda F1… pic.twitter.com/Am9W8YNrfy
— Honda Racing Global (@HondaRacingGLB) March 4, 2025