Макс Верстапен прилича на Аертон Сена като начин на каране, сподели управляващият директор на Хонда F1 Масаши Ямамото. Успехът на нидерландския пилот на Ред Бул в Монако бе първа победа за японския производител от 1992 г. насам. Именно Сена носи последния успех за компанията по улиците на прочутото княжество.
„Преди всичко искам да благодаря на хората, които продължават да ни подкрепят. Хонда се състезава в последния си сезон във Формула 1 и поради това някои от феновете гледат надпреварите със смесени емоции. Съчувствам им, всички в Хонда са разстроени от предстоящото оттегляне. Но точно поради това пристъпвам към всеки следващ старт с твърдото намерение да се представим така, че този сезон да остане в историята.
„Хонда спечели Гран при на Монако шест последователни пъти от 1987 до 1992 г. Пет от тези победи бяха постигнати от Аертон Сена. Сегашният успех е първият от времето на Сена, а аз винаги съм виждал прилики между него и Верстапен.“
„Макс е много специален пилот за Хонда, защото карането му е подобно на това на Аертон. Той е само на 23 години и все още има възможност да постигне и дори надмине рекордните шест успеха на Сена в Монако. Радвам се, че му помогнахме да направи първата стъпка“, обясни Ямамото
„Победата в Монако изисква комбинация от пилотски умения, отборна стратегия, скорост в питовете, мощност и управляемост на задвижващата система. Затова този успех е страхотен за увеличаване увереността на Ред Бул Рейсинг Хонда.“
След успеха в Монако Верстапен и Ред Бул излязоха начело в генералните класирания на световния шампионат.
„Това е още един специален момент“, продължи Ямамото. „В Хонда не се е случвало от 1991 г. насам. Върнахме се във Формула 1 преди 7 години, а едва сега сме претенденти за титлата. Впечатлен съм, че Макс е начело в подреждането при пилотите. Освен това в Монако Серхио Перес се класира четвърти, а Пиер Гасли – шести, тоест в топ 6 имаше три коли с двигатели Хонда. И двата ни отбора постигнаха напредък и станаха много силни съперници. Гордеем се с това постижение.“
„Макар Ред Бул да води при конструкторите обаче, авансът пред съперниците не е голям. Изминаха едва пет кръга, а най-важно е да имаш аванс в края на сезона. Ние ще продължим да се трудим упорито и ще се борим до последно.“
Според Жак Вилньов пък сравнението на двубоя между Верстапен и Люис Хамилтън с битката между Сена и Ален Прост е неправилно
„При Сена и Прост много неща се случваха и извън колата. Подобен двубой можеше да стане, когато Нико [Розберг] бе там. Когато имаше истинска враждебност, каквато липсва сега. Гладиаторската страна и сблъсъци извън болидите ги няма. Да почакаме и ще видим. Между другото, Сена и Прост заедно имат 7 титли“, каза световният шампион за 1997 г.
View this post on Instagram