Хонда запазва пилотския си състав за сезон 2023 в световния Супербайк шампионат (WSBK). Японският производител ще разчита на Икер Лекуона и Шави Виерж. Двамата испанци пристигнаха от MotoGP и Moto2 и направиха дебюта си в шампионата на ФИМ.
A second season beckons for @XaviVierge 😎
The Honda rider has been close to the podium already in his first year, what will 2️⃣ 0️⃣ 2️⃣ 3️⃣ bring? 👀
📰 | #WorldSBK https://t.co/uJaQRuMlnq
— WorldSBK (@WorldSBK) August 21, 2022
За момента състезателите на заводския отбор се представят най-добре сред новобранците в WSBK. Лекуона пристигна в WSBK следа като прекара два сезона в MotoGP. 22-годишният състезател от Валенсия караше за отбора на KTM Tech 3, но изпитваше огромни затруднения с мотоциклета RC16. След като бе освободен в края на миналия сезон, Лекуона реши да подпише с отбора на Хонда в Супербайк.
След първите шест кръга от сезон 2022 в WSBK, Лекуона заема шесто място във временното класиране с актив от 137 точки. Най-доброто му класиране е трето място във второто състезание на пистата Асен. Испанецът имаше огромна заслуга и за победата на Хонда в легендарното състезание 8 часа на Сузука.
Бъдещето на Виерж в заводския тим на Хонда бе под въпрос. Бившият състезател от клас Moto2 се намира на десето място в подреждането със спечелени 79 т. Най-доброто класиране на 25-годишния състезател от Барселона е четвърто място в Суперпол състезанието на Мизано. Виерж претърпя тежка катастрофа във втория старта на италианското трасе след който претърпя операция.
В крайна сметка шефът на тима на Хонда в WSBK Леон Камие потвърди оставането на Лекуона и Виерж и през 2023 г.
„От началото на сезона работя много добре с отбора„, каза Виерж.
„Силни сме и показахме добра скорост в някои състезания. Разбира се, не постигнахме резултатите, които искахме, но продължаваме да се борим за това. Затова реших, че е най-добре да продължим съвместната си работа и през следващата година.“
„Резултатите рано или късно ще дойдат. Много се радвам да остана в Хонда. През втората половина на тази година ще пристигнем на някои познати за мен писти като Каталуния и Портимао. Там където Алваро Баутиста постигна добри резултати миналата година. Надявам да сме по-близо до челните позиции и да сме близо по подиума“, допълни Шави Виерж.
„Хави кара добре тази година. Честно казано нямаше късмет с някои контузии, но представянето, работната му етика и скоростта му бяха налице. Той беше изключително конкурентен, така че сега просто се нуждае от малко повече време, в което да няма контузии. Смята, че той ще бъде в битката за от четвърто до шесто място, стига да има уикенд без никакви проблеми“, каза шефът на отбора на Хонда в WSBK Леон Камие.
„Приемствеността в Хонда е много добра и дава стабилна платформа за работа и на японските инженери, тъй като посоката между Хави и Икер е много сходна. Ако сложим нов човек на мотора, трябва да започнем отначало, да проверяваме два пъти елементите, които имаме, и т. н. Сега продължаваме с базата, която познаваме с него, както и с посоката, в която вече вървим. Това прави развитието на мотора малко по-бързо“, завърши британецът.