Кристиан Хорнер вярва, че успехът на Ред Бул през сезон 2022 в F1 „вреди“ на опонентите на австрийския отбор. Британецът все пак остава здраво стъпил на земята и предупреди, че неговият тим не трябва да подценява Мерцедес и Ферари.
Ред Бул записа най-успешната кампания в своята история. Отборът от Милтън Кийнс спечели 17 от общо 22 старта тази година. 15 от тях бяха спечели от Макс Верстапен, а останалите- от Серхио Перес. Нидерландецът с лекота защити световната си титлата от миналата година и подобри рекорда за най-много победи в една кампания.
Австрийският отбор започна по труден начин изминалата кампания заради проблеми с надеждността на болида RB18. В Бахрейн Верстапен и Перес се оттеглиха заради технически проблеми, свързани с горивната система. 25-годишният състезател отпадна и в Австралия, което позволи на Льоклер и Ферари да дръпнат напред. С напредване на сезона обаче Скудерията се сблъска с редица проблеми с издръжливостта на своя мотор, както и стратегически грешки. По този начин Ред Бул наложи доминацията си в шампионата, спечели 11 от последните 12 старта, както и титлата при конструкторите. Това се случи напук на очакванията за по-оспорван сезон и намаляване на разликите в челото на колоната.
„Доминацията ни през 2022 г. не се хареса на нашите съперници. Когато спечелиш 17 Гран при и направиш това, което ние сторимех, можеш да разбереш, че този успех „наранява“ някои от другите отбори“, сподели Хорнер.
„Сигурен съм, че те ще бъдат още по-мотивирани да се превърнат в претендент за титлата през следващата година. Мерцедес и Ферари са толкова висококачествени и силни отбори. Затова вярвам, че нищо не може да се приема за даденост през 2023 г.“
Двойният успех на Ред Бул през тази година не мина без противоречия. Миналия месец бе установено, че отборът от Милтън Кийнс е надвишил бюджетния таван за 2021 г. Това накара ФИА да глоби австрийската компания със $7 млн. и да намали времето за аеродинамични тестове. Някои от отборите дори призоваха за по-строги санкции срещу Ред Бул.
Същевременно Хорнер трябваше да се справи и с вътрешното напрежение в отбора. В последните два старта имаше напрежение между Макс Верстапен и Серхио Перес. Мексиканецът поиска да бъде пропуснат от своя съотборник по време на състезанието в Сао Пауло. От Ред Бул инструктираха нидерландеца да отстъпи своята позиция. Верстапен игнорира заповедта на своя отбор. Двукратният световен шампион се извини на своя отбор, но така и не разкри защо не е пропуснал мексиканеца. В крайна сметка Перес загуби борбата за второ място с Шарл Льоклер най-вече заради егото на своя съотборник.
Запитан какви поуки може да си вземе Ред Бул от сезон 2022, както и противоречията, с които се сблъска, Хорнер отговори така: „Винаги се учим. Вярвам, че някой друг екип ще има подобен проблем в някакъв момент.“
„Колкото по-високо се издигаш, толкова по-остри са ножовете. През тази година се сблъскахме с някои от тях. Най-бързият начин да станеш непопулярен в този падок е да печелиш постоянно.“
„Все пак ние сме просто дъщерно дружество на енергийна напитка, което се състезава с производители на оригинално оборудване и исторически марки. Разбира се, това няма как да се хареса на нашите опоненти“, допълни Кристиан Хорнер.
Golden lid at golden hour 🥇🤩 pic.twitter.com/IMurqRrhF7
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 25, 2022