Това, което стана ясно още по време на зимните тестове, се потвърди и след първите три състезания. Новият RB8 на Ред Бул не пасна на стила на каране на Себастиян Фетел.
И докато Марк Уебър показваше постоянство във всяко едно състезание и записа четири четвърти места в първите четири състезания, Фетел се бореше с колата, въпреки че успя да постигне второ място в Австралия и да победи в Бахрейн. В квалификацията обаче след първите три състезания бе 3:0 за Уебър.
Бахрейн обаче бе повратна точка. Фетел спечели квалификацията и състезанието, а освен това изглежда се справя значително по-добре с колата. Резултатът в квалификацията бе намален на 2:3 след съботния провал за Уебър, а световният шампион е начело в класирането при пилотите с равни точки с Фернандо Алонсо. Австралиецът от своя страна изостава с 13 точки след първата нула за годината и е пети. Положителен за отбора е и факта, че води в класирането при конструкторите.
Това дава увереност на Кристиян Хорнер, че екипа има сили да се бори за титлите, „въпреки че уикендите през тази година се превърнаха в лотария. Ние все пак нямаме някакъв сериозен проблем с колата“, заяви Хорнер в интервю с немското списание Шпорт Билд. „Не мисля, че в момента има отбор, който може да твърди, че разбира напълно гумите.“
Хорнер установил още преди победата на Фетел в Бахрейн, че германецът оставал пределно концентриран „не изпадна в паника и продължи да търси изход от ситуацията, въпреки че колата не му пасваше на 100%. Все пак и ние направихме всичко възможно, да подобрим нещата, които не му харесваха.“
Фетел винаги бил „пределно ясен в желанията си към инженерите“. Той бил наясно, че желанията му не можели да се изпълнят напълно и затова променил и стила си на каране. Дори повече. „Сега ангажиментът му към отбора е още по-сериозен. През миналата година, той направи едно феноменално представяне, което му помогна да научи много, но не го е направило „сит‘ от към успехи и въпреки трудностите, той продължава да се бори без да мрънка и да се оплаква.“