Калибровката на сензорите за измерване на горивния поток е определяща за конкурентоспособността на колите по време на състезание и това трябва да се промени според шефа на Ред Бул Кристиан Хорнер.
Отборът ще обжалва решението за дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия заради надхвърляне на позволения горивен поток от 100 кг/час пред Международния апелативен съд на 14 април. Позицията на Хорнер е, че екипът не е излизал извън ограничението. Той обясни след обявяване дисквалификацията на Рикиардо, че екипът не е направил предложените от ФИА корекции по време на състезанието на Албърт парк, защото според изчисленията на тима сензорите на федерацията не са отчитали правилно, а представянето се влияе и от малки корекции.
– Трябва да намерим по-добро решение, особено когато разликите са толкова малки, а ефектът в представянето е толкова сериозен. Калибровката на сензора е определяща за конкурентоспособността, което е напълно погрешно. Ще стане така, че отборите ще купуват стотици сензори, както сториха някои производители, за да изберат най-добрите. Не мисля, че това е приемлив начин за развитие – коментира Хорнер.
Той допълни, че отборите и ФИА трябва да намерят начин за решение на проблемите с дебитомерите, които според него или имат променливи показатели, или са ненадеждни.
– F1 струва милиони. Трябва да има по-добър начин за измерване от настоящия. Самолетите имат три сензора. Ако един покаже отклонение, се взимат под внимание другите два. Според мен технологията във Формула 1 е недоразвита и се опитваме да разчитаме на датчик, който е доказано несигурен – каза още англичанинът.