Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер не е против заимстването на решения от страна на малките отбори

Хорнер не е против заимстването на решения от страна на малките отбори

1080
0
Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер, снимка: Ред Бул Контент Пуул

Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер защити в немалка степен решението на тима на Рейсинг Пойнт тази година да използва не само готови агрегати, но и да следва философията на Мерцедес. Според него обаче все пак с тези връзки трябва да се внимава.

„Този вид сътрудничество има смисъл, заяви Хорнер при първата си среща с медиите днес в моторхоума на тима си на пистата Каталуня. – В противен случай екипи като Алфа Таури, Хаас или Алфа Ромео ако не купуват елементи като окачване и скоростни кутии, ще бъдат принудени да инвестират много повече в собствените си разработки и дизайн. А те не разполагат с тези ресурси.

Подобно сътрудничество прави цялата решетка по-стегната, по-близка и от това Формула 1 печели. Трябва обаче много да се внимава, защото не може да имаме 5 или 10 еднакви коли на стартовата решетка. Но да има почти еднакви елементи като скоростни кутии или окачвания има смисъл. Аз лично нямам проблем с тези близки връзки между отборите, стига да са в рамките на правилата.“

Шефът на Ред Бул обясни още, че е доволен от началото на тестовете и добрата стабилност на колата. Хорнер специално отбеляза отличните връзки с Хонда и заяви, че никога досега не са били правени толкова предварителни тестове на всичко на стендовете, колкото тази година.

Той е доволен, че тимът започна вчерашния ден без никакви проблеми

Алекс Албон
Алекс Албон, снимка: Майкъл Потс

Както и в екипа на Ферари, за Ред Бул най-важно било в началото на изпитанията да има пълно съответствие между данните от тунела и тези на пистата. Днес следобед ми направи впечатление, че Алекс Албон кара с кола с доста плитко, ниско задно крило. Той почти не използва DRS и до момента е с 4-о време, на малко над 0,6 сек от Перес.

Хорнер посъветва да не се бърза с изводите, защото тимът му ще има нови детайли за теста другата седмица и нов пакет за старта в Мелбърн. Според него сега още всичко е много базово.

Той разказа още, че Ейдриан Нюи вече е започнал работа по колата за 2021 г. Тогава правилата ще се променят драматично и следващият болид RB17 няма да има почти нищо общо с този, който ще се използва този сезон. В сегашния обаче би трябвало да са отстранени абсолютно всички слабости на миналогодишния.