Предупреждението, наложено на пилота на Ред Бул Марк Уебър след финала на Гран при на Сингапур, не е правилно според шефа на тима Кристиан Хорнер.
След като отпадна в последната обиколка на нощното състезание в Сингапур, заради изтичане на вода и прегряване на двигателя, Марк Уебър бе откаран до закрития парк от пилота на Ферари Фернандо Алонсо. Вследствие на това действие двамата състезатели получиха предупреждение от стюардите. Алонсо, заради опасно каране в обиколката за прибиране в закрития парк след финала, което доведе до това 2 коли да заобиколят Ферари-то му. Уебър пък бе санкциониран заради това, че излезе на пистата без разрешението на маршалите между началото на обиколката за прибиране и времето, в което последната кола влиза в закрития парк. Това обаче бе третото предупреждение за Марк през сезон 2013, заради което австралиецът ще стартира с 10 места назад в следващото състезание на пистата Йонгам в Корея.
Уебър получи първото си предупреждение в Гран при на Бахрейн след контакт с Нико Розберг в състезанието, а второто – в Гран при на Канада по време на първата тренировка, заради това, че не намали достатъчно при жълти флагове. Според спортния правилник на Формула 1 състезателят получава наказание с преместване 10 места назад на грида след трето предупреждение само ако най-малко две от тях са нарушения, свързани с карането.
– Един от най-емблематичните образи, които си спомням, е Найджъл Менсъл, който закарва Аертон Сена до боксовете (в Гран при на Велкобритания през 1991 г.). В този случай (състезанието в Сингапур, б.а.) това бе добро за шоуто, за телевизията, и трябваше да бъде решено с глоба или шамар по китката. Жалко е, че завърши с предупреждение и понеже е третото означава наказание с 10 места назад. За съжаление предупрежденията са единствените неща, позволени на стюардите, но може би в този случай разговор с пилотите би бил достатъчен. В най-добрия случай глобата би била по-добро решение, но не мисля, че стюардите могат да направят това (сега само отборите, а не пилотите, могат да бъдат глобявани). Разочароващо е, защото така Марк ще е назад в Корея, а това е нещото, в което няма смисъл. Но разбирам трудностите на стюардите с наказанията, които могат да налагат – коментира Хорнер.
Уебър от своя страна също определи предупреждението като „разочароващо”, но остана доволен от представянето си в надпреварата, въпреки че отпадна в последния тур:
– Няма какво повече да кажа по този въпрос. Разочароващо е, но стюардите взеха своето решение. Това ще направи по-сложно състезанието ми в Корея. Мисля, че днес общо взето направих всичко, каквото можах. Колата имаше добро темпо, когато беше необходимо, справихме се с гумите и направихме много добро задминаване на Нико (Розберг), бях много щастлив от тази обиколка. Тогава, шест тура преди края, момчетата се притесниха за колата. Така че, да, неприятно е, но други са имали по-тежки дни от моя в други състезания, но това е положението. Трябваше да сменям предавките по-рано, но за разлика от Монца, започнахме да губим много мощност. В този момент просто се опитвахме да финишираме, но в последната обиколка колата се запали.