От пилотите, които завършиха в точките на състезанието в Абу Даби, двама избраха стратегия, различна от две спирания в бокса. Форс Индия и Пол ди Реста заложиха само на един стоп, докато Марк Уебър и Ред Бул се решиха на три. В крайна сметка австралиецът загуби дуела, който водеше през цялата надпревара с Дженсън Бътън. При първото спиране и двамата сложиха меки гуми, а при второто Бътън сложи медиум и кара с тях до финала.
Уебър от своя страна отново излезе с меки, което означаваше, че трябва отново да влиза в бокса (нещо, което някои хора така и не забелязаха). Меката смес бе значително по-бърза и пилотът на Ред Бул бе значително по-бърз от съперника си в последната част от състезанието. За да излезе сметката обаче, той трябваше да натрупа сериозна преднина. Спирането бе забавено максимално, до последната обиколка, но това не помогна. Уебър завърши четвърти без възможност да се качи на подиума.
Тим шефът на Ред Бул, Кристиян Хорнер, обясни веднага след финала причините за трите спирания на Уебър.
„Още при първото спиране имахме проблем със задна дясна гума, който ни струваше ценно време“, заяви Хорнер. „Заради този проблем Марк попадна при излизането си зад Бътън и Маса. Ако бяхме решили да следваме тяхната стратегия, вероятно щяхме да завършим състезанието също така зад тях
В този момент преценихме, че няма какво да губим. Шансът, да бъдем изпреварени от Нико (Розберг – б.р.), бе много малък. Така че решихме да рискуваме с три спирания. Това ни помогна да изпреварим Фелипе, но Дженсън бе доста бърз с медиум гумите. Имахме 12 секунди преднина преди спирането, а ни трябваха поне 20. За съжаление това се оказа недостатъчно, но все пак си струваше да опитаме.“
Освен изпуснатата гайка при първото спиране, по пода на колата на Уебър освен това полепнала и гума, идваща най-вероятно от остатъците от спуканата такава от Фетел.
„Това не оказа особено голямо влияние, защото темпото на Марк бе много добро, но със сигурност изигра известна роля. Можеше да се класираме преди Бътън, ако всичко бе протекло по план, но това само показва, колко са близо успеха и загубата.“