В тима на Ред Бул са убедени, че през цялото времетраене на Гран при на Австралия са изпълнявали правилото за максимален горивен дебит от 100 кг/час, заяви шефът на екипа Кристиан Хорнер.
Още в Мелбърн той обясни, че отборът не би обжалвал дисквалификацията на Даниел Рикиардо от първия кръг във Формула 1 за 2014 г., ако не смяташе, че е в състояние да докаже гледната си точка. Разглеждането на случая отне повече от пет часа след надпреварата на Албърт парк и в крайна сметка австралиецът загуби подиума си. Наказанието му ще бъде оспорено пред Международния апелативен съд на 14 април.
– Обжалваме въз основа на следния факт: ние сме напълно убедени, че не сме нарушили правилата, че не сме надхвърлили тези разрешени 100 кг/час – заяви Хорнер пред Скай Спортс. – Това е причината за протеста ни. Смятаме, че имаме добра защита, а от апелативния съд зависи да вземе крайното решение. Случаят се основава на това чий показания са верни. Имахме сензор с проблеми срещу устройство, което знаехме, че е калибрирано и показанията му не мръднаха през целия уикенд. То бе проверено, не бе повредено и продължи да дава данни, каквито и при инсталирането си в колата преди състезателния уикенд. Ние твърдим нещо много просто: не сме нарушили техническите правила. Не сме прехвърлили горивния дебит и сензорът, който се надяваме, че ще можем да покажем, дава грешна информация.
Той отказа да уточни как Ред Бул ще измерват скоростта на потока на горивото в предстоящите Гран при на Малайзия и Бахрейн:
– Надяваме се да разполагаме с работещ сензор и да няма проблеми. Това е най-важно. В противен случай ще дискутираме с ФИА и вероятно няма да сме единствени.
В решението на стюардите след Гран при на Австралия – в точка 10D) се посочва следното: „въпреки от настояването на отбора, че сензорът е проблемен, те нямат право да използват различен метод за измерване на горивния поток без разрешението на ФИА”. Такова разрешение от Ред Бул не са искали, а са отказали да приложат корекция към изчисленията си след предупрежденията от страна на федерацията, отправени и по време на самата надпревара. Други екипи са се съобразили с изискването, като твърдението, че със сензорите има проблеми още от зимните тестове, бе потвърдено и от други тимове.