Ред Бул Пауъртрейнс отчаяно се опитва да навакса с работата по новата задвижваща система за 2026 г., заяви Кристиан Хорнер. Компанията е един от шест потвърдени от ФИА производители на агрегати по новите правила за двигатели, които ще влязат в сила след по-малко от три години.
Ред Бул създаде Ред Бул Пауъртрейнс след оттеглянето на Хонда от Формула 1 в края на 2021 г. Новата компания получи правото да монтира и поддържа задвижващите системи, които продължават да се правят от японския производител. От Милтън Кийнс се договориха с Хонда това да продължи до края на периода за използване на настоящите задвижващи системи, тоест до края на сезон 2025. В Токио дори взеха решение отново да увеличат чисто визуалното си присъствие и от тази година агрегатите на Ред Бул и Алфа Таури се казват Хонда РБПТ.
Ред Бул Пауъртрейнс опита да се разбере с Хонда и за сътрудничество за новите задвижващи системи във Формула 1. След като това не стана, от Милтън Кийнс сключиха споразумение с Форд. Американският концерн ще се занимава с електрическата част, за която навършващият днес 80 години Хелмут Марко отдавна каза, че Ред Бул Пауъртрейнс не може да се справи. Австриецът дори твърдеше през 2021 г., че от 2023-та новата компания ще произвежда самостоятелно задвижващите системи. Сега Хорнер направи не по-малко интересно изявление в интервю за уебсайта на Ред Бул.
„Ние правим нов двигател за 2026 г. и отчаяно се опитваме да наваксаме. Създаваме го тук (в Милтън Кийнс). Това е стартъп, съвсем нов бизнес, чрез който посрещнахме 400 нови членове на тима ни. Започнахме от нулата“, заяви Хорнер
„Първият ни V6 двигател работи отпреди около девет месеца и градим върху това. Няма и един скучен момент“, допълни шефът на Ред Бул в F1.
Коментарът на Хорнер в подкаста бе в отговор на въпрос какво се случва при толкова голяма пауза между състезания, каквато имаше от Гран при на Австралия до предстоящия старт в Баку, Азербайджан. Използваната от шефа на Ред Бул в F1 привлече вниманието, тъй като се отнася за съвсем нова дейност. В продължение на почти две години Хорнер повтаряше, че Ред Бул ще е вторият отбор в Гран при след Ферари, който ще прави цялата си кола – и шаси, и задвижваща система – под един покрив. Включването на Форд прави това невъзможно.
Is the Constructors’ Trophy a replica? 🤷
Find out how Christian started with the Team, what he expects from this season and more in a brand new Talking Bull 👇
🎙️ @HP x @PolyCompany
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 25, 2023