Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер предупреди, че F1 може да стигне до хаос и извади телеметрия...

Хорнер предупреди, че F1 може да стигне до хаос и извади телеметрия да доказва поведението на Норис

10250
0
Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер заяви, че Макс Верстапен не е излязъл от пистата в четвърти завой на Аутодромо Ерманос Родригес по време на Гран при на Мексико и след това извади телеметрия, за да докаже, че Ландо Норис е нямало как да вземе кривата. Според шефа на Ред Бул в F1 има опасност спортът да стане свръх регулиран, но и да се стигне до хаос ако нещата не бъдат изчистени.

„Макс не излезе от пистата на четвърти завой, а след това в седми Ландо отвори вратата много късно и там и двамата изхвърчаха. Мисля, че ще навлезем в много опасна територия, където ще се преценява в какъв момент гмуркането е допустимо. Определено смятам, че ФИА и пилотите трябва да седнат и да решат какво е приемливо и какво не. Според мен две наказания от по 10 секунди бяха малко строги“, заяви Хорнер непосредствено след финала на Гран при на Мексико

Малко по-късно Хорнер се появи с телеметрия на брифинга си с медиите след състезанието. Данните бяха за най-добрата обиколка на Ландо Норис в състезанието и преминаването му в нея на завой №4 плюс информация за същото място в тура, когато се сбутаха с Верстапен. Според Хорнер тези показания свидетелстват, че Норис е бил в конкретната си позиция спрямо нидерландеца единствено, защото е влязъл в кривата с много висока скорост и е нямало как да вземе завоя.

„Въпросът тук е по-фундаментален от двете 10-секундни наказания. Имаше реакция на станалото миналия уикенд. Ето тук най-бързата обиколка на Ландо от момента на спиране за четвърти завой и излизането от кривата. Виждате, че в тура с инцидента с Макс той е с 15 км/ч и натиска спирачките по-късно в сравнение с най-бързата си обиколка. Нямаше да вземе кривата. Щеше да излезе от пистата. Вижда се и от онборд записа на карането. И разбира се, в този момент от надпреварата той е с около 80 кг вероятно повече гориво, отколкото като дава най-добрия си тур“, заяви Хорнер.

„Ситуацията с това какво е приемливо и какво не трябва да се изчисти. В противен случай в идващите състезания ще е хаос.“

„Има опасност да обърнем законите за изпреварване наопаки. Пилотите само ще се опитват носовете на колите им да са напред във връхната точка на кривата, а след това ще твърдят, че трябва да им се остави пространство на излизането“, продължи Хорнер.

„Виждате много ясно, че той на практика пуска спирачките и се гмурка супер, супер късно в опит да спечели ситуацията. Дотам, докъдето позволяват така написаните правила. И в следващия момент те наказват. А случаят с Макс (в Остин) беше малко по-различен. Предходната седмица и двата изхвърчаха от пистата, а не можеш да спечелиш предимство с изпреварване извън трасето. Това е различното, защото Макс всъщност не излезе от пистата. Остана в периметъра“, каза още Хорнер.

„Надпреварите са страхотни и е важно правилата на поведение да са честни, а не да се дава предимство на външната траектория. В историята на автомобилния спорт винаги е било по-рисково да си от външната страна. Сега е почти предимство, защото само трябва да си подадеш носа напред, независимо дали ще вземеш завоя или не. Такива неща само ескалират“, допълни шефът на Ред Бул в Гран при

„Разочароващо е, че се налага да се консултираш с правилник при всяко едно изпреварване или защита. Всички тези момчета са израснали по пистите и в състезанията. Разбират принципите на задминаванията. Изключително важно е да не стигнем до момент на свръхрегулиране и до момент, в който се окуражава поведение, което не е в принципите на автомобилния спорт“, каза Хорнер.

От Ред Бул нямат намерение да искат преразглеждане на наказанията на Верстапен.