Дори екипът световен шампион попадна под напрежение през зимата заради липсата на достатъчно време за подготовка и развитие. Това стана ясно на първите предсезонни тестове на пистата Херес. Тим шефът Кристиян Хорнер призна, че новата кола е била готова едва няколко дни преди заминаването за Испания.
„Става дума за един напълно нов автомобил, който все още се намира в процес на производство и дооформяне“, обясни Хорнер на пистата днес. „Нормално е да се появят проблеми. Ние разбира се опитваме да направим всичко възможно, се справим с всички тях преди колата да излезе на пистата. Надяваме се да сме успели.“
Оказа се обаче, че това не е съвсем така. И докато Фетел говореше за „неправилно монтирана част“, то Хорнер не желаеше да навлиза в подробности. Но все пак призна интересни подробности около новата кола.
„Това е един много по-сложен автомобил от предшестващия. Зад кулисите отборът свърши наистина добра работа, за да завършим този болид. Така например започнахме с карш тестовете едва преди 10 дни и успяхме да ги преминем.
Може да се каже, че е цяло постижение, че имаме една напълно (почти) готова кола в гаража за тестовете. Мисля, че тези правила бяха приети в погрешния момент. Защото разходите продължават да са доста високи. Това са най-значителните и най-скъпите промени, които аз лично си спомням.
Разбира се Формула 1 трябва да следва хода на времето, но е хубаво подобни промени да се съобразят с отборите. Има доста отбори, по чиито болиди почти липсват рекламни стикери.“