Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Разпределението на силите в оставащите стартове е 50-50

Хорнер: Разпределението на силите в оставащите стартове е 50-50

3320
0
Макс Верстапен, Люис Хамилтън
Макс Верстапен и Люис Хамилтън; снимка: Ред Бул Контент Пуул

В екипа на Ред Бул разчитали да постигнат максимум пето място в Гран при на Русия с Макс Верстапен, който стартира от последна позиция на грида в Сочи. Затова и второто място на нидерландския пилот бе възприето практически като победа за тима, сподели шефът на отбора Кристиан Хорнер. Той каза също така, че според него разпределението на силите в оставащите до края на сезона стартове е 50-50.

Ландо Норис пое риск в края на състезанието, когато започна да вали и не смени гуми. Мислеше, че ще успее да се справи, което беше грешка. Всичко можеше да се развие по съвсем различен начин. Но това много помогна на Макс. Той намали до минимум загубата на точки и това е прекрасно. Ако някой ни беше предложил този вариант преди състезанието, с радост щяхме да го приемем.“

Тото Волф, Кристиан Хорнер
Тото Волф и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

„Знаехме, че от Мерцедес са много силни на последните две писти – Монца и Сочи. Трябва и да поздравя Люис Хамилтън за тази победа. Фантастично постижение! Но в крайна сметка разликата е само две точки, при това след наказание за смяна на двигател. Това второ място за нас е равносилно на победа“, коментира Хорнер

„Според мен не можеше да очакваме по-добър резултат. Мислехме, че ще можем да се борим максимум за топ 5, а вместо това стигнахме до подиума.“

„Всички в тима ни се наслаждават на тази борба. Най-после се върнахме към конкурентоспособна форма и всичко ще се решава в оставащите 7 надпревари. Важно ще е да не допускаме грешки, да избираме правилната стратегия, да постигаме добра скорост. На шампионата могат да повлияят и наказания. Мисля, че ще е наистина интересно да се наблюдава как ще се получат нещата.“

„До края на сезона няма повече писти като Монца и Сочи, където Мерцедес да има предимство. Те спечелиха в Турция миналата година, но и двата екипа бяха силни в Остин. А ние винаги имаме известно предимството в Мексико и Бразилия на по-високата надморска височина. За Катар (очаква се тази седмица включването на Лосаил в календара да бъде официално оповестено – б.р.) и Саудитска Арабия не сме съвсем сигурни и след това е Абу Даби. Така че бих казал, че положението е 50-50 при тези оставащи писти.“

„Що се отнася до предстоящата надпревара в Турция, то миналата година състезанието там се оказа изключително интересно, тъй като трасето бе с нов асфалт. Надяваме се сега настилката да не е толкова хлъзгава и да има по-нормално ниво на сцепление. Но битката за шампионата ще продължи чак до Абу Даби, не се съмнявам в това.“