Успехите на Ред Бул с Хонда вече са по-големи в сравнение с тези от годините на легендарното сътрудничество между Макларън и японската компания, отбеляза Кристиан Хорнер.
През сезон 2023 Ред Бул постави нови рекорди по успеваемост в рамките на една състезателна година. Отборът не спечели само 1 от 22 старта. Така изпревари точно Макларън по процент успеваемост в стартовете за един сезон.
„Макларън изгони Хонда, Заубер се отказа от сделка с Хонда и за нас изглеждаше стратегически правилно Хонда да си партнира с Торо Росо. Това даде на Ред Бул възможността да прецени възможностите им спрямо тези на тогавашния ни партньор за двигателите (Рено)“, посочи Хорнер.
„През юни 2018 г. бяхме на кръстопът и трябваше да вземем решение. Въз основа на видяното, знанието за ресурсите и духа на Хонда за нас бе очевидно, че това бе правилният път за нас. В първото си състезание заедно записахме подиум, а после взехме и три победи през същата година. Върнахме Хонда сред победителите.“
„Сега постигнахме повече победи с Хонда, отколкото има Макларън от шампионските им дни. Макс [Верстапен] е пилотът, печелил най-много с Хонда. Партньорството ни е страхотно. Те са голяма част от успехите ни през последните години и особено сезонът, който току-що приключи“, каза още Хорнер
Макларън работи с Хонда в периода 1988-1992 г. За този период печели 4 титли при конструкторите и 4 при пилотите (три на Аертон Сена и една на Ален Прост). При връщането на японския концерн в спорта заедно с тима от Уокинг Рон Денис заяви, че подновяването на партньорството е заявка за повторение на успехите от края на XX век. Това очакване се оказа меко казано прекалено. Новото сътрудничество имаше трагични резултати. Накрая японската компания се прехвърли към доставка на задвижващи системи на Торо Росо/Алфа Таури и впоследствие Ред Бул. С отбора от Милтън Кийнс японският концерн достигна отново върха в F1. В момента Хонда продължава да произвежда и доставя задвижващите системи за двата отбора на Ред Бул, но като външна фирма. От 2026 г. отново ще е в Гран при като производител на двигатели и ще работи с Астън Мартин.
Специален материал за топ 10 на най-успешните болиди в историята на Формула 1 може да намерите в новия брой на списание ClubS1 (269).
View this post on Instagram