Кристиан Хорнер бе убеден, че Ред Бул ще оправи скоро скоростта на RB21, но Макс Верстапен бе категоричен, че не иска повече да слуша какви новости идват, а търси реално подобрение на писта. Нидерландският пилот финишира едва шести в Гран при на Бахрейн след куп проблеми с автомобила си плюс забавяне при спиранията в бокса.
„Отборът в голяма степен е съсредоточен върху развитието на автомобила. Надяваме се през следващите няколко надпревари да имаме някои нови неща, които да помогна за разрешаване на проблемите. Това състезание показа някои проблеми и трябва да се справим с тях бързо. Разбираме какви са, но решението им отнема малко повече време“, заяви Кристиан Хорнер
„Имаме силен технически екип, който е създал едни от най-добрите състезателни автомобили в света през последните сезони. Убеден съм, че можем да обърнем нещата. Заедно като отбор ще се съсредоточим върху анализите, за да опитаме отново в Джеда“, допълни шефът на Ред Бул в F1.
Според Хорнер проблемите са напълно различни от тези, които Ред Бул имаше миналия сезон с RB20.
„Става дума за нещо напълно различно. Характеристиките (на колите) може би са подобни, но миналата година нямахме такива грижи със спирачките например. Имаме обаче и друг проблем – че решенията, които виждаме в инструментариума си не се връзват с данните на писта. Трябва да стигнем до дъното и да разберем защо липсва корелация“, каза още шефът на Ред Бул Рейсинг.
Макс Верстапен отбеляза, че от началото на сезона тимът от Милтън Кийнс „нацелва“ нещата и понякога – като в Япония – се получава, но колата не е добра.
„Не искам да слушам колко неща идват (като новости) или какво значение ще имат. Просто искам да дойдат и след това да видим какво ще излезе“, заяви Верстапен
„Всъщност имаме два големи проблема: бързото износване на гумите и баланса на колата. По принцип се справяме, доколкото можем, но на писта като Сахир проблемите наистина се проявяват в целия си блясък. Досега представянето във всички състезания от сезона бе нацелване за нас. Болидът ни е много чувствителен. В Япония беше малко по-добър в края на квалификацията и в известна степен в надпреварата, но пак не бе в състоянието, което искам. Но там поне бяхме конкурентоспособни. През изминалия уикенд бяхме изцяло извън борбата“, каза още Верстапен.
„В Япония единственият питстоп на Верстапен бе прекалено бавен за стандартите на Ред Бул. Извинението бе, че двама важни механици – близнаци – се прибрали вкъщи поради семейни причини. Този път си бяха в екипа. Но при първия пит и на Верстапен, и на [Юки] Цунода светлините не работеха нормално – сигналът остана на „червено“ твърде дълго, коствайки ценно време и на двамата пилоти. Реакцията на Верстапен бе: „Вторият ми бокс бе дори още по-лош, ако изобщо е възможно. Излязох пак в трафик и твърде назад. Това също бе прекрасно…“ Сарказмът се стичаше от думите му. Верстапен бе на път да избухне, но си сдържа езика“, написа вестникът.
Тед Кравиц от Скай Спортс F1 каза, че е видял след надпреварата в Бахрейн разправия между мениджъра на Верстапен и Хелмут Марко
„Раймонд Вермюлен влезе в гаража на Ред Бул и даде на Марко да разбере поне част от мнението му за случилото се“, обясни Кравиц.
Според Кристиан Хорнер проблемът със светлините, които показват на пилота дали да стои на място или да тръгне след питстоп, е бил или в окабеляването, или електрически проблем със самата система. Досега в Ред Бул не са имали грижи с нея. Марко също обърна внимание на спиранията в бокса.
„Възможно най-бързо трябва да намерим скорост за колата. И да оправим други неща като питовете например. Не е приемливо ако болидът не е бърз и спиранията в бокса да се объркват. Това забавяне коства на Макс може би две позиции. Като цяло бяхме твърде бавни. Не можехме да изпреварим [Пиер] Гасли. Стана чак, когато Макс пое сериозен риск. Не можехме да задминем [Естебан] Окон. Ще оправим нещата и се надявам в състезанията в Европа да сме много по-конкурентоспособни“, каза Марко.
View this post on Instagram