Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Трябва да се справим с подскачането преди да стигнем до писти...

Хорнер: Трябва да се справим с подскачането преди да стигнем до писти като Баку или много високоскоростни конфигурации

2820
0
Серхио Перес, Кристиан Хорнер
Серхио Перес и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Отборите от Формула 1 трябва да се справят с неочакваното подскачане на новите автомобили преди да стигнат до писти като тази в Баку, Азербайджан или високоскоростни конфигурации, заяви Кристиан Хорнер. Шефът на Ред Бул обясни в интервю за racingnews365.com, че ситуацията вероятно ще е по-лоша в Бахрейн в сравнение с Барселона. Сесията на пистата Каталуния официално бе назовавана „шейкдаун“, а предстоящите тренировки на Сахир са „официален предсезонен тест“. Там ще е и първи кръг от сезон 2022.

„Вижда се, че този феномен е проблем за повечето отбори, така че въпросът е да го разберем. Имаме определени възможности да го пресъздадем, търсейки решение. Голяма част от информацията натрупахме по време на теста – постоянно постъпват данни от самите коли, използва се аеробоя, много неща се случват.“

„Екипите трябва да се справят преди да стигнем до писти като тази в Азербайджан или някои много високоскоростни конфигурации“, заяви Хорнер

Шефът на Ред Бул спомена също така, че от онова, което е чул, всички отбори имали проблеми да влязат в ограниченията за тегло.

„Мисля, че подскачането е непредвидена последица. От положителната страна обаче, пилотите казаха, че сега колите им се влияят по-малко, когато са зад друг автомобил. Според мен това предполага повече изпреварвания и по-добри състезания“, допълни англичанинът.

Сред пилотите също имаше няколко мнения в посока безопасността и как би могло подскачането да се отрази на издръжливостта на автомобилите. Според Валтери Ботас и Ланс Строл феноменът може да окаже влияние върху издръжливостта на колата.

„Не е много комфортно, когато се случва. Освен това ситуацията е сложна, защото нивото на аеропритискане се променя. Това може да повлияе и на спирането. А ако се случва продължително време, възниква въпросът за издръжливостта на отделни части от болида“, обясни финландският пилот на Алфа Ромео.

Строл добави, че няма добро усещане за баланса в завоите, когато автомобилът подскача нагоре-надолу и се съгласи с Ботас, че усещането за пилотите е неприятно.

Според Карлос Сайнц пък Ферари имаше прогрес в разрешаването на проблема още на теста в Барселона.

„Разбира се, преодоляването изисква разбиране, а то идва от достатъчно направени обиколки, нови компоненти. Трудно е след броени дни тренировки веднага да се справиш с нещо подобно“, добави испанецът.