Кристиан Хорнер опроверга твърденията на Тото Волф относно програмата за задвижващи системи на Ред Бул. Британецът заяви, че не поставя въпрос правилата за 2026 г. и не е притеснен от това дали агрегата от Ред Бул Пауъртрейнс ще бъде достатъчно конкурентен.
В края на миналата седмица Хорнер изрази опасенията си, че следващият набор от спортни правила може да създаде „технически Франкенщайн“ в F1. Това е комбинация между характеристики на шасито и задвижващия агрегат, която може да подкопае представянето на пистата
През 2026 г. влизат новите правила за задвижващите системи. Следващото поколение агрегати ще разпределя равномерно мощността, генерирана от двигателя с вътрешно горене и увеличената батерия и хибридната система.
Хорнер заяви, че е притеснен относно „колосалния“ размер на батерията. Тя ще повиши изискванията за охлаждане. Това ще увеличи теглото на автомобилите и ще се стигне до необходимост от активна аеродинамика. От там произтича съвсем ново ниво на сложност, за да се компенсират на теглото и съпротивлението.
Хорнер предупреди още, че двигателят с вътрешно горене рискува да се превърне в „генератор за презареждане на батерията“. Според него това може да съсипе състезанията гума до гума. Шефът на Ред Бул дори предположи, че може да доведе дотам „пилотите да превключват на по-ниска предавка на правите, за да регенерират батериите“.
Волф коментира твърденията на Хорнер в Австрия. Шефът на Мерцедес предположи, че неговият колега от Ред Бул е защитавал собствения си интерес.
„Мисля, че това, което го плаши повече може би е, че програмата му за двигатели не върви и вероятно иска да я „убие“ по този начин. Винаги трябва да се съмнявате каква е истинската мотивация за подобно изявление“, заяви Волф.
Хорнер отговори на своя колега от Мерцедес. Шефът на Ред Бул не беше изненадващо впечатлен от забележките на Волф. Британецът настоява, че основният му фокус е да предотврати всякакви грешки при финализирането на пакета правила за 2026 г.
„За съжаление, това е типично за Тото – той се фокусира само върху собственото си представяне. Всъщност интересът ми е по-скоро към спорта, отколкото към собствената изгода“, сподели Хорнер.
„Все още е твърде рано да се каже кой ще има конкурентен или неконкурентен двигател през 2026 г. За мен най-важното нещо от спортна гледна точка е, че всички ние носим колективна отговорност да работим с ФИА и притежателя на търговските права. Така ще гарантираме, че продуктът е толкова добър, колкото може да бъде. В противен случай всички сме се провалили“, добави шефът на Ред Бул.
В момента отборите и производителите на двигатели проучват бъдещите правила на спорта. Според Хорнер, те придобиват по-добра представа за новата регулаторна платформа и за последиците от нея
„Разпоредбите са един хибрид на първоначално замислените. Разбира се, едва когато работите с даден набор от разпоредби, откривате къде са техните ограничения. Смятам, че ФИА действа много отговорно, като извършва надлежна проверка. Според мен някои отбори имат сходни мнения по този въпрос“, добави шефът на Ред Бул.
Morning, Twitter 👋 How are we? 😅 pic.twitter.com/JIIYBD5xFT
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 6, 2023