Начало Избрани Новите двигатели в F1 ще бъдат по-шумни

Новите двигатели в F1 ще бъдат по-шумни

3483
0
Формула 1, F1, Гран при Австралия, Албърт парк, Мелбърн, Ред Бул, Астън Мартин, Мерцедес
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Стефано Доменикали коментира темата за новото поколение задвижващи системи. Главният изпълнителен директор на F1 вярва, че звукът от състезанията за Гран при ще бъде музика за ушите на феновете на спорта след като бъдат представени новите турбо-хибридни двигатели през 2026 г.

Шумът на двигателите винаги е бил неразделна част от очарованието на F1. Симфонията от високочестотни мотори, характерна за предишното поколение атмосферни двигатели в F1, създаваше висцерално изживяване за феновете. Разбира се, звукът от по-старите двигатели винаги предизвикваше чувство на вълнение и адреналин.

Оглушителният звук служи като мощен символ на суровата сила и интензивност на състезанията от F1. Той добавяше завладяващо измерение към зрителския интерес, засилвайки тръпката от наблюдаването на тези толкова бързи болиди в действие

През последните две-три десетилетия F1 разчиташе най-вече атмосферни двигатели. Световният шампионат използваше мотори V12, V10 и V8. Звукът от тези агрегати предизвикаше вълнение и радост във феновете по трибуните, както и тези пред телевизионните екрани.

За съжаление появата на турбо-хибридния двигател през 2014 г. заглуши звуковото изживяване и остави ентусиастите с по-слаба емоционална връзка. Шумът на настоящото поколение агрегати често е критикуван от най-запалените фенове на спорта и дори и е сравняван със звук на прахосмукачка или сешиар.

Следващото поколение задвижващи системи ще останат турбо-хибридни. Те ще са повишена електрификация и ще се захранват със 100% устойчиви горива в съответствие с целите на F1 за намаляване на въглеродните емисии.

Доменикали коментира новите двигатели, които влизат в сила след три години. Италианецът твърди, че те няма да работят с намален обем.

„Не, много ясно, че не“, сподели Доменинакли пред австралийската радиостанция 3AW. „Трябва да имаме различно звучене, което е музика за ушите ми.“

„Вярно е, че имахме 12 цилиндъра, но честотата им беше различна и много силна. А след това имахме V10, V8, V6. Разбира се, че няма да понижаваме новите мотори“, добави CEO-то на F1.

„Просто ситуацията е различна. Разбира се, че трябва да бъдем хибридни и да останем хибридни и в бъдеще“, продължи Доменикали.  „Но намерението е да се уверим, че в новия регламент самият шум на двигателя ще бъде по-висок, защото това е част от нашата емоция. Това е нещото, което нашите фенове искат да чуят, заради което задължението ни да се ангажираме с него.“

Доменикали също така отхвърли перспективата F1 да стане изцяло електрическа в бъдеще.

„Не мисля така. F1 не е електрически шампионат. Както знаете, има още едни [серии], които са поели в тази посока. Електрификацията е избор на мобилност, който трябва да върви в тази посока.“

„Но светът на мобилността и пейзажът на мобилността ще се развиват в различни посоки. Поехме курс към използване на устойчиви горива в бъдеще с хибридни двигатели. Вярваме, че ще останем така за много, много години занапред“, завърши главният изпълнителен директор на F1.