Ред Бул се труди изключително упорито тази зима, за да се справи с проблемите, които имаше с RB20, заяви Кристиан Хорнер. Шефът на тима от Милтън Кийнс бе попитан какво ще каже за думите на Ейдриан Нюи, че техническият екип на ръководения от него отбор вероятно е недостатъчно опитен. Английският конструктор посочи, че е забелязал проблеми с болида на Ред Бул още в края на 2023 г.
„От това, което виждах (в проекта за) болида за 2024 г. и този за 2023-та в последния етап на първенството вече започваха да стават трудни за управление, ако мога така да се изразя. Наблюдението отстрани – не знам дали е така и това не е критика, но то сочи, че момчетата в Ред Бул може би поради липса на опит продължиха в същата посока. И проблемът се изостряше все повече и повече, докато и Макс [Верстапен] вече не можеш да кара колата“, каза Нюи.
Хорнер бе попитан по-рано през седмицата преди официалното представяне на всички F1 отбори в Лондон, Великобритания какво ще отговори на казаното от бившия главен технически директор на Ред Бул.
„Не съм сигурен, не съм видял тези коментари. Но според мен проблемите са с по-дълбоки корени, отколкото само представянето през миналата година. Когато наистина се заровиш в данните, виждаш, че датират от значително по-рано. Със сигурност още от 2023 г.“, отговори Хорнер
„Въпросът беше да се разбере какви са факторите за това представяне. Мисля, че в тази посока отборът се труди много упорито. Трябваше да се разбере какво става и защо нещата са толкова неравномерни на писта. Другия петък ще ви кажа дали сме оправили проблемите. Отборът работи изключително здраво през зимата, за да изчисти някои от грижите с RB20. Според мен последните месеци бяха добри и екипът се труди неуморно“, потрети Хорнер.
„Първите знаци какво сме постигнали ще видим другата седмица. Успяхме да подобрим нещата през последната третина на миналия сезон. Сега в първите надпревари ще разберем дали сме успели да направим още една крачка напред“, каза още шефът на Ред Бул Рейсинг.
Хорнер и Хелмут Марко многократно повториха, че новият Ред Бул RB21 трябва да е с по-голям работен прозорец. В това отношение обаче няма пълно съгласие в екипа. Техническият директор Пиер Ваше бе категоричен, че няма да жертва скорост, за да направи болида по-лесен за настройване и управление.
„Отборът има нужда да разполага с най-бързия спрямо останалите болид. Аз няма да намаля цялостния потенциал на колата, за да я направя по-лесна за управление“, заяви техническият директор на Ред Бул.
View this post on Instagram