Кристиан Хорнер на практика притисна Серхио Перес преди последните шест кръга от световния шампионат на Формула 1 за 2024 г. Шефът на тима на Ред Бул заяви, че екипът не може да си позволи голяма разлика между двамата си пилоти с оглед на следващия сезон. Перес е осми в генералното класиране при пилотите в момента. Той е на 187 точки зад съотборника си Макс Верстапен. Освен това този сезон няма победа, докато всички пилоти между него и съекипника му – Ландо Норис, Шарл Льоклер, Оскар Пиастри, Карлос Сайнц, Люис Хамилтън и Джордж Ръсел – спечелиха надпревари тази година.
„Отчаяно са ни необходими отговори. Един поглед към съперниците ни сочи, че от Ферари ще са силни догодина с Хамилтън и Льоклер. Плюс Макларън с Норис и Пиастри – това и силен пилотски състав. Ние трябва да сме сигурни, че няма да има голяма разлика между двамата ни пилоти, защото не можем да си го позволим“, заяви Хорнер
По-рано през сезона имаше информация, че в договора на Перес има две клаузи за представяне. Изискванията са да е на не повече от 100 точки и на не повече от 5 места зад Верстапен в генералното класиране до лятната ваканция. И двете бяха нарушени преди Формула 1 да излезе в почивка през август. Мексиканският пилот отиде шести в подреждането при пилотите след Гран при на Великобритания, а разликата в актива му с този на Верстапен скочи на 137 точки. През следващите кръгове нещата не се подобриха значително. Въпреки това в Ред Бул решиха да задържат Перес. Това предизвика недоумение у мнозина. Мартин Брандъл отбеляза, че други пилоти като Алекс Албон, Пиер Гасли и Жан-Ерик Верн бяха изхвърлени от отбора от Милтън Кийнс при по-добри резултати от тези на Серхио. В Нидерландия коментираха, че никой с толкова лошо представяне не е получавал толкова шансове в Ред Бул.
View this post on Instagram
Междувременно Дженсън Бътън коментира политиката на Ред Бул често да сменя пилоти в отборите от Милтън Кийнс и Фаенца по време на самия сезон. Световният шампион за 2009 г. каза, че според него подобно нещо е странно
„Този въпрос е любопитен, защото само един отбор толкова често сменя пилоти по средата на сезона. Вади едни състезатели в средата на годината или след три, шест състезания и този екип е Ред Бул заедно с [Виза] РБ. Необичайно е и никога не съм го виждал в кариерата си. Освен ако някой не се е удрял в стената във всяко състезание и положението е стигнало до: „Знаете ли какво? Не можем да си позволим да караш колата ни“. Тоест наистина е странно“, заяви Бътън.
„Никога не съм се чувствал комфортно относно този въпрос. Винаги съм смятал, че даден пилот заслужава един сезон, за да покаже наистина какво може. Но в крайна сметка това е положението, нали? Става дума за шампионат и въпросът опира до това колко точки можеш да спечелиш през сезона, не до половината. В Ред Бул обаче винаги са вършили нещата по свой собствен начин“, допълни Бътън.
Последната промяна в семейството на Ред Бул бе уволнението на Даниел Рикиардо. Австралиецът бе освободен след Гран при на Сингапур. Лиам Лоусън ще довърши сезона за Виза РБ. Договорът на новозеландеца е само до края на 2024 г. Говори се, че той или Юки Цунода може да заменят Перес ако от Ред Бул решат да го освободят.
View this post on Instagram